Vraag over Poljot

Vandaag de Poljot Blue Angels ontvangen van Sonnenflasche.Prachtig horloge,maar als ik volgens de gebruiksaanwijzing de bovenste knop indruk,zou de tachymeter moeten gaan lopen,doch dat werkt niet.Ongetwijfeld zijn er meerdere forumleden die zo’n horloge hebben.Voordat ik een mail stuur naar Sonnenflasche wil ik graag zeker weten of ik niet iets verkeerd doe.Horloge is opgewonden.
Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten

Stefan

Wat doet het horloge als je de bovenste indrukt? Voel je weerstand?
Loopt de kleine seconden wijzer wel gewoon?

Je boedoelt toch de chrono/secondewijzer die moet gaan lopen? De tachymeter is alleen een ring die je afleest met behulp van de lopende chrono/sekondewijzer. ALs die niet loopt klopt er iets niet.

Beste Bidle,
Voel inderdaad weerstand.Druk dan iets door,maar er gebeurt niets,kleine seconde wijzer loopt wel.

Beste Dreski,
Bedoel inderdaad de chrono/secondewijzer,maar bij indrukken bovenste knop,gebeurt er niets

Groeten

Stefan

Als dit je eerste mechanische chronograph is, ben je misschien te voorzichtig.
Bij een Poljot gaan de drukknopjes een stuk zwaarder dan bij b.v. een Alpha, die zijdezacht werkt.
Je moet wel wat kracht zetten voordat hij klikt.
Als de chronograph dan nog niet werkt is er inderdaad wat aan de hand.
Groet Chris

Je moet echt wat kracht uitoefenen om de chrono ‘aan te steken’:smiley:
Je start of stopt de chronograaf met de bovenste knop en zet hem weer op nul (de 12)met de onderste knop. Succes!

Mooie klok trouwens, gefeliciteerd(tu)

Mooie klok,
hopelijk werkt ze ook nu :slight_smile:

Ja klopt helemaal. Mijn Poljot hoor je drie straten verderop “klikken” als ik met “gepaste drang” op het knopje druk. Ik hoop dat dat alles is!

Kijk maar eens in dit filmpje bij 0:47 hoe hard hij moet drukken op het knopje:

[http://www.youtube.com/watch?v=7mYMJimUMOc

Dit is wel een Poljot, maar de originele Strela Poljot met een 3017 caliber. Een stuk ouder dan die van Stecor1, daar zit n.l. een 3133 caliber in. Maar het geeft wel een aardig idee hoe hard je op de pushers moet drukken.

tjvreeken Schreef:

Dit is wel een Poljot, maar de originele Strela
Poljot met een 3017 caliber. Een stuk ouder dan
die van Stecor1, daar zit n.l. een 3133 caliber
in. Maar het geeft wel een aardig idee hoe hard je
op de pushers moet drukken.

Bedankt voor de extra info Tom. Ik dacht dat deze ook een 3133 had.

Op een Poljot BA moet je inderdaad HARD duwen, je hoort daadwerkelijk “KLIK” als de chronograaf start.

Goedemorgen allemaal,

Zeer bedankt voor jullie berichten,maar hoe hard ik ook druk ,er gebeurt niets.
Dus nu een mail gestuurd naar Sonnenflasche en maar afwachten.Vind het wel flink balen.

groeten

Stefan

Dat is idd jammer.
Ik heb hem ook en het is een prachtige klok

Heb je er ook een glazen achterkant in laten zetten? Is erg mooi om dit uurwerk te zien.

Hans

Stecor1 Schreef:

Goedemorgen allemaal,

Zeer bedankt voor jullie berichten,maar hoe hard
ik ook druk ,er gebeurt niets.
Dus nu een mail gestuurd naar Sonnenflasche en
maar afwachten.Vind het wel flink balen.

groeten

Stefan

Dat is inderdaad flink balen. Meestal doet ‘Sonnenflasche’ niet moeilijk bij problemen.