Hoi beste HF leden,
ik heb een vraag ivm een vintage AP royal oak quartz. Heeft iemand er ervaring mee? Ik vind de vintage quartzmodellen iets hebben. Ze zijn super dun en dragen hierdoor naar mijn mening ietsje mooier dan de mechanische versie.
Ik weet dat de batterij na ongeveer 24 maanden vervangen moet worden, en dat hiervoor heel het binnenwerk eruit gehaald moet worden om de batterij te vervangen. Is dit echt zo’n drama om dit te laten doen bij AP? Want ik denk dat een mechanische versie repareren duurder is dan een simpele batterij te vervangen? Ik zie dat op de ap website ze 600CHF vragen voor een quartz model te onderhouden.
Graag eerlijke meningen van mensen die ervaring hebben met een quartzmodel. Alvast bedankt. 
1 like
Even in de juiste groep gezet, zodat je de eerlijke feedback krijgt waarnaar je op zoek bent.
1 like
Bij AP zal daar allicht herpolijsten bij zitten, en alle pakkingen. Ik heb welgeteld 1 keer een kwarts-RO van een batterij voorzien, dat was geen vintage. Was goed te doen.
1 like
De 600 is voor een full service quartz en voor een gedeeltelijke service kost het 450 voor een royal oak ongeacht of het automaat of quartz is dan vervangen ze alle pakkingen en uiteraard ook de batterij.
De batterij vervangen kan prima maar zorg wel dat je naar een goed adres gaat die weten wat ze doen want ziet wel eens dat ze proberen te gaan draaien aan de schroeven in de bezel
En je kunt het horloge dan ook waterdicht laten testen, elke 2-3 jaar insturen naar AP voor alle
pakkingen vervangen is naar mijn idee wat overbodig zeker als je er niet mee in de buurt van water komt.
Nee is optioneel bij AP en kost extra
4 likes
Die bovenste foto…
…dan heb je echt weinig gevoel voor techniek hoor. Andere foto’s kloppen idd wel met wat ik me herinner.
Bedankt voor de info, nu weet ik hoe het in zijn werk gaat 
1 like