vraag over rodineren Rolex

@Horloge24 heeft een Pie-Pan plaat dus 16xx/ cal. 15xx

@movement1 Een Nieuwe fluted bezel in witgoud kost €1390, zonde dus. Een goeie tweedehands is rond de €350 a €4 mijer wel te krijgen.

Cheers

Zeker niet overtuigd hoor, nog een foto onder een andere hoek gevonden. Het zou wel heel flets geelgoud zijn. Wellicht 10 karaat ofzo ipv 14 of 18, dat zou wellicht wel kunnen.

Ooit overwogen dat dit wellicht geen echte Rolex lunette is?

de enige foto’s die ik hiervan vind zijn op chrono24 , van modellen die zich in de meest aftandse staat bevinden, en vaak ook nog eens in de verkoop zijn bij van die hele schimmige handelaren uit landen zoals india.

En zoals Jasper heeft aangegeven , Rolex heeft nooit dit soort gerodineerde bezels gebruikt.

2 likes

Man, man, man… Wat ziet deze DJ er afgetrapt uit. Ik vraag mij werkelijk af of het zinvol is om deze DJ uit te rusten met een nieuwe bezelrand. Het lijkt wel alsof dit horloge wordt gebruikt tijdens (grof) tuinwerk of ander zwaar kluswerk :joy: :joy::joy::joy: De kluiten zitten op het glas, tussen de bezelrand en in de band…

Paarlen voor de zwijnen

Contradictie :rofl:

Nee hoor, helemaal niet.
Witgoud wordt niet geler over tijd. Het heeft van zichzelf enigszins een gele zweem. Daarom wordt het gerhodineert. Als dat eraf slijt krijg je dat gelige. Maar het witgoud zelf of niet gerhodineert witgoud wordt niet geel na verloop van tijs. Beter lezen :wink:

1 like

Ok.

Meier
:sunglasses:
:yum:

Ik kom wel een keer langs als ik in amsterdam ben.

met vriendelijke groet.
Arie