Vraag over Rolex ref 6567

Hoi, ik ben nieuw hier en weet niet zoveel van horloges. Nu heb ik een Rolex ref 6567 gekregen en vraag ik me af of iemand advies heeft hoe om te gaan met dergelijke vintage horloges wanneer ik deze zelf wil gaan dragen of goed bewaren. Het horloge komt uit de jaren 50 en ik schat de afgelopen 30 jaar niet of nauwelijks gedragen en het bandje is denk ik niet origineel. Een service beurt lijkt me een goed idee. De Rolex winkel vraagt hier een flink bedrag (1700) voor exclusief onderdelen zoals het vervangen van glas. Ze sturen het horloge dan naar Zwitserland.
Is dit nodig of kan ik ook in Nederland een goede service krijgen? Heeft er iemand nog andere suggesties?
Alle tips zijn welkom!

3 likes

Ik vind de print op de plaat wel iffy, maar dat is wel vaker op relief platen.

1 like

Kijk hier eens:

Succes!

6 likes

Bedankt Ruud en Gup!

Het lijkt overigens goed te lopen.

Mocht iemand nog info hebben over dit model, dan hoor ik het graag. Veel meer dan dat het uit de jaren 50 komt heb ik niet kunnen vinden.

Tempus is idd een hele goede tip! Die kunnen het horloge openmaken en je veel meer vertellen.

Op basis van de foto’s lijkt de band mij inderdaad niet origineel. Ook heb ik twijfels over de plaat (redial?).

Als je het horloge wilt gaan dragen dan zou ik het zeker eerst laten servicen. Grote kans dat de stenen aardig droog staan na 30 jaar. Dan zou direct dragen alleen maar voor extra slijtage zorgen. Zelfs als hij op dit moment aardig goed lijkt te lopen.

1 like

Knappe vintage

1 like