Kan iemand aangeven wat de verschillen zijn tussen de onderstaande gelijke Seiko Quartz horloges?
Had al wel zitten Googlen maar wordt er niet veel wijzer van.
Heb afgelopen week een zelfde splinternieuw model kunnen bemachtigen en was wel benieuwd waarom er verschillende modelnummers op staan terwijl ze exact hetzelfde eruit zien.
Bandje van het rechter Seiko horloge heb ik wel verwisseld met een vintage metalen bandje.
Opvallend is overigens dat er bij allebei de horloges een gravure achterop staat.
De ene heeft Hanos achterop staan en de andere een KPN logo.
Zijn waarschijnlijk allebei een cadeau geweest ter gelegenheid van een zoveel jarig dienstverband.
Het KPN horloge is uit februari 1997 of eventueel 2007, het Hanos horloge uit november 1992 of 2002.
Er moet een verschil in de uitvoering zitten, tussen 0DP0 en 0C10. Dat kan van alles zijn (andere pakking, andere wijzerplaat, uurwerk montagering, etc.) maar wat het precies is kan niet uit de code gehaald worden. Ik zie wel dat ze ook een andere wijzerplaat code hebben, dus de wijzerplaten zijn in ieder geval verschillend. Bij het Hanos horloge lijkt de Seiko bedrukking iets kleiner.
Die is er, net al de meeste uurwerken wel, met kleine variaties inderdaad. Maar ik weet daar niet zo van dat daardoor identieke horloges met verschillende kast aanduidingen geleverd zijn. Kan goed zijn hoor.
Ik wist idd dat het niet vintage is. Voor mij is/was de waarde niet relevant. Ging mij meer om het model, de afmeting van de kast en de dikte. Dit model draagt perfect vanwege zijn afmetingen, tenminste voor mij dan.