Beste mensen, en vooral Seiko allesweters, ik heb een vraagje voor jullie:
Ik ben er een tijdje terug in geslaagd om tijdens het verhuizen van een kast met mijn Sarx045 langs een muur te schuren, voorzien van een ruwe crepie verf ( van die verf met harde uitstekende korrels ), en heb daarbij mijn bezel flink verknald… de krassen zijn helaas te diep om er zomaar uit te polijsten, dus ik vroeg me af of hier iemand weet of je voor de Sarx045 ook een losse bezel kan bestellen?
Ome Google heeft me nog niets wijzer gemaakt, maar ik weet dat hier Seiko kenners zitten met meer wijsheid dan Google, dus vandaar mijn vraag.
Ik draag dit horloge nl erg graag, maar mijn OCD gaat compleet Gaga als ik ze langer dan enkele uren draag omwille daarvan…
Ook als er een bezel is van een ander model Seiko die compatibel is met de Sarx045, zal mijn eeuwige dank uw deel zijn voor de gouden tip.
Ah spack. Ja wat een nachtmerrie spull is dat. Hoe vaak je daar wel niet je handen aan openhaalt. Alle vlekken van doodgeslagen insecten die je niet weg kan halen.
Hoop dat je iets kan vinden om die bezel te vervangen. Zou meteen gaan sparen voor eej muur zonder spack anders gebeurt het misschien wel vaker.
Ik heb deze discussie alleen over Grand Seiko bezels gehad met de Seiko Boutique in Amsterdam, maar zowel Seiko Nederland als de Boutique reageren goed op mails. Bezels voor een GS waren inclusief batterij, pakkingen en montage 180,- Euro, wat ik niet raar vind.
Hoe dan ook, je kunt bij sommige forumleden zoals @Aad57 terecht voor Seiko hulp, maar de goede man heeft het erg druk.
Tenten zoals horloge.nl hebben veel Seiko en Seiko banden/bracelets/NATO’s, maar ik zie op de website geen reserve onderdelen. Je kunt ze wel mailen of ze iets kunnen regelen, anders is Perry inderdaad een adres.
Zelf heb ik nooit reden gehad om het niet via Seiko Nederland te doen. Alleen mijn vintage Lord Matic uit 1971 is naar @Aad57 gegaan, omdat Seiko zelf niks met dat soort vintage doet.
Dat laatste vind ik een tekortkoming van Seiko, overigens.
Dus ofwel Seiko zelf aanschrijven, of Perry contacteren. Nu klink ik hoogstwaarschijnlijk als een complete n00b, maar is Perry hier actief op het forum? Of hoe kan ik beste man het makkelijkst contacteren?