Vraag over Seiko SRPB41J1

Ik bedoel niet perse het upgraden naar saffier. Maar mijn ervaringen met beide heren was goed.

Ook Rob in Hilversum zou wellicht ook een origineel glaasje kunnen plaatsen. Kweenie welke vd heren dichterbij jou zit. Of wellicht doe je het per post en maakt afstand dan niet meer uit.

Ik woon in Amsterdam, maar denk het via de post te zullen doen. Sittard is een beetje ver fietsen voor mij :yum:

1 like

2 likes

Zie ik het goed dat je tweede foto van een struisvogellederen bandje is? Waar heb je deze gekocht?

Dat klopt Ruben. Die heb ik gekocht bij Kish.
https://www.kish.nl/nl/423357/horlogeband-20mm-blauw-struisvogelleer/?pos=633

2 likes

Wauw, dat is goedkoper dan ik had verwacht. Ik had weer een bandje van €100 verwacht. Hoe bevalt het bandje? Ook ben ik benieuwd naar de omtrek van je pols, want de omtrek van mijn pols is 16,5 cm, dus ik denk dat 195mm wat lang is voor een bandje.

De kwaliteit is natuurlijk minder dan bandjes van 100 euro. Maar daar heb ik weinig last van omdat ik vaak horloges wissel en ook nog vaak bandjes, dus hij lijdt niet veel.
Ik ga geen banden van 100 euro zetten op een horloge van een paar honderd euro, dan is de verhouding zoek.
Deze band staat er prima op.

En het voordeel is dat je je er geen buil aan kan vallen. Want als hij toch zou verslijten of lelijk worden dan koop je gewoon een nieuwe.

1 like

Hmmm. Dat kost niet duur. :blush: Zou het gecertificeerd struisvogelleder zijn?

1 like

De omtrek van mijn pols is ook 16,5 cm. Ik heb hem even op dat bandje gezet om een foto te maken, zodat je kunt zien waar het bandje eindigt.
Ik heb geen gat bij hoeven laten bijknippen. Zoals je ziet zit hij een beetje losjes (te zien omdat ik mijn pols scheef houd). Je zou er dus een gaatje bij kunnen knippen als je hem liever strak draagt. Als je dat doet komt de punt dus een millimeter hoger te zitten.

1 like

Absoluut. Door middel van vrije uitloop gekweekte blauwe scharrelstruisvogels.

2 likes

Ik bedoel natuurlijk 5 millimeter.

Super bedankt voor de moeite die je hebt genomen om mijn vraag te beantwoorden. Ik heb het bandje direct besteld! :+1:t2:

1 like

De veelzijdige Hirsch Lord Cognac

2 likes