Vraag over Seiko SRPB41J1

Ik ben nieuw in de horloge wereld en tevens op dit forum. Voorheen had ik twee Danish Design horloges, maar sinds vandaag ben ik ook de trotse eigenaar van een Seiko SARB065 en SRPB41J1. Helaas heeft de 41 een fors aantal krassen op het glas. Is het mogelijk om dit weg te polijsten? Zo ja, waar? Zo nee, waar kan ik het glas laten vervangen? Daarnaast ben ik geen fan van de bandjes die meegeleverd zijn bij de horloges dus suggesties voor mooie alternatieven zijn van harte welkom. Alvast bedankt!

3 likes

Glaasje vervangen gaat in principe wel, maar heb zelf geen idee waar je een vervanging voor dit model kan verkrijgen & ook geen idee van de prijs.

Voor een ander bandje raad ik je aan om eens te kijken bij Colareb of Hirsch (leer) of anders misschien een stalen mesh (watchgecko/watch band center)

1 like

//eu1.dh-cdn.netK//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.netF//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net👍//eu1.dh-cdn.net😉//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net👍//eu1.dh-cdn.net😉//eu1.dh-cdn.net

1 like

Welkom iig en geniet van al het moois hier

Vintage bandje met blauwe sticksels van AWCo (lederen band met suede bovenzijde). Staat best goed al zeg ik het zelf :ok_hand::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Mijn dank! Ik heb zojuist een mail gestuurd om te inventariseren wat het ongeveer zal kosten om het glas te vervangen.

2 likes

Graag gedaan :+1: …Laat even weten hier hoe het is afgelopen, is voor meer mensen interessant :+1::grinning:

Succes!

1 like

Wauw, dat is zeker een prachtig gezicht. Fijn dat je er foto’s bij hebt, want ik vind het erg moeilijk de kleur goed te matchen op basis van foto’s van alleen het bandje.

1 like

32f8636f3d6d265c4b603d279bb497b908c369a1_1_690x388

De mijn op zwart alligatorleer :ok_hand:
Geen idee van waar ik hem heb gekocht
(ijsblokjes zijn als grap bedoelt in een ander topic :stuck_out_tongue:)

4 likes

Cold as ice!

1 like

4 likes

Ow dat is nog best schappelijk qua prijs. Ik liep laatst een juwelier in om te vragen wat het zou kosten om het glas van mijn Seiko 5 te vervangen, hier zitten ook aardig wat krassen in. En toen kreeg ik een quota van ruim 250 euro.

Ik hoor best regelmatig goede verhalen over het hardplex van Seiko maar ik moet zeggen dat ik het persoonlijk heel erg snel vind krassen.

Voor dat geld kun je 2 nieuwe Seiko 5’jes kopen :yum:

Welkom!

Rob van Monsterwatches heeft wel es voor me glaasjes vervangen. Meestal upgrade naar saffier.

En Richard van horlogeglas heeft een op maat gemaakte saffierglas in mn shrouded/tuna Monster gezet.

Misschien handig om te kijken welke in de buurt zit. Ik vind het persoonlijk niet prettig om mn horloges heen en weer te sturen.

1 like

Ja precies, belachelijk joh haha.

Ik zal inventariseren wat een upgrade naar saffier kost. Ik ben bang dat dit erg prijzig is voor mijn horloge vanwege het ‘domed’ glas, daar zal vrij dik saffierglas voor nodig zijn. Bedankt voor het delen van je ervaringen.

1 like

Deze knapperd verdient een smetteloos glas. 48,- voor een boxed Hardlex glas incl montage lijkt mij heel redelijk.
Zoals @sat aangeeft staat een donkerblauwe suede haar heel goed (heb ik ook). Echter, een mooie cognackleur zal het geheel ook mooi complementeren. :+1:

3 likes

image

De mijne, ook op zwart leer met aligator print. Mijn band is van Hirsch.
(Ijsballen zijn ook als grap bedoeld. @Exer was me in dat andere topic net voor. )

1 like

Klopt. Ik ben vandaag het centrum van Amsterdam in geweest om te inventariseren wat verschillende juweliers ervoor vragen. Seiko zelf vraagt €98 en verschillende juwloers varieerden van prijs tussen de €78 en €118. Dit bevestigt inderdaad dat €48 een hele schappelijke prijs is.

3 likes

Ah …super hoor! Dat had ik niet verwacht… nette prijs :ok_hand::grinning:

48 euro is inderdaad héél goedkoop.
(relatief gezien deze hobby… :stuck_out_tongue:)

1 like