Vraag over servicebeurt

Stel dat het horloge nog garantie heeft, maar je wilt toch een servicebeurt laten doen. Kun je dit op de garantie gooien, of moet je toch echt zelf gaan betalen aangezien er niets kapot is.
Mij lijkt dat het niet mogelijk is, omdat iedere debiel dan zijn horloge opstuurt. Ik heb echter wel eens gehoord dat het wel kon.

Wie helpt me uit de brand.

Ik heb er nog nooit van gehoord. Lijkt mij dat dat ook niet mogelijk is. Zelfs voor een reguliere onderhoudsbeurt van de auto binnen de garantietermijn moet ik (mijn werkgever) gewoon de rekening betalen.

Mocht dit bij horloges anders zijn dan hoor ik dat uiteraard ook graag ;).

Gerwin

Hallo Tom,

Wanneer ik een horloge binnen krijg in waarborg, wil dit zeggen dat er iets mank loopt. vb. Een wijzer af gevallen, glas gebarsten enz. Dus een zware klap gekregen.
Het uurwerk wordt dan ook gecontroleerd op de gang, dwz. het beeld op het regeltoestel, desnoods bijregelen . Is dit beeld niet zuiver of amplitude slecht, wordt het horloge nagezien, olie die bv verplaatst is enz. Indien nodig moet het horloge uit mekaar gehaald worden met als gevolg dat indien we het zomaar terug zouden monteren die “oude” olie zich nadien zou verplaatsen doordat de astappen uit de rubi’s geweest zijn. Ik ga het anders proberen uit te leggen,leg een druppel olie op tafel en een uur nadien is dat één grote vlek geworden.
Dan zijn we verplicht van het horloge te reinigen en opnieuw te olieen.

Als het resultaat goed is zal er nooit over gegaan worden tot een volledig onderhoud, wel een volledige controle indien gewenst.
U moet weten dat een herstelling in waarborg een verliespost is.

Freddy

Bij IWC betaal je gewoon voor je servicebeurt.