Vraag over Tissot gentleman

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een horloge, de Tissot Gentleman, bij voorkeur met de blauwe wijzerplaat.

Nou is mij iets opgevallen, namelijk het prijsverschil tussen het model met automatisch uurwerk en het model met een quartz uurwerk.
Onderstaande foto van het horloge met automatisch uurwerk:


Onderstaande foto van het horloge met Quartz uurwerk:

Heeft iemand enig idee waarom het horloge met automatisch uurwerk om en nabij de €800 nieuw kost, en hetzelfde model met quartz uurwerk om en nabij de €400 kost?
Lijkt me persoonlijk een groot verschil voor hetzelfde model met enkel een ander uurwerk :eyes:

Tevens als iemand hem toevallig thuis heeft liggen, en hem van de hand wilt doen, hou ik mij aanbevolen :stuck_out_tongue_winking_eye:

De verschillen zijn groter dan alleen het uurwerk. De automatische versie is luxer afgewerkt. Paar voorbeelden:

  • zichtbodem
  • ontspiegeld saffier
  • opgelegd venster rond de datum.

Dingen die de quartz niet heeft. Verder heb ik me laten vertellen dat de automaat een mooiere kleur blauw heeft dan de quartz al is dat op de renders niet te zien, daarvoor moet je ze in het echt bekijken

6 likes

ahaa dank voor dit verhelderende antwoord, een eventueel bezoekje bij de juwelier om hem in het echt te bekijken, zat al in mijn hoofd :slight_smile:

1 like

Ik heb zelf momenteel alleen horloges met een automatisch uurwerk, maar als het verschil alleen in het type uurwerk zit, zou dat voor mij geen €400 meerwaarde hebben :eyes:

Klopt, hoewel “mooier” voor ieder anders kan zijn.
Ik heb ze naast elkaar gezien en vond de quartz meer paars-blauw, en de powermatic blauw-blauw :smile:

En de quartz is ietsje dunner.

2 likes

De kleur zal ik dus echt moeten zien :slight_smile:
Een dunnere kast is nooit erg, heb wat kleinere polsen, dus dat is altijd prima.

1 like

Ik vond het een fors verschil. Maar okay, ik zag het dan ook onder fel licht bij de juwelier.

Ik heb er zelfs een foto van:

10 likes

Dit is zeker een fors verschil, in een foto duidelijk waarom het ene horloge fors duurder is. Buiten het feit dat er natuurlijk een automatisch uurwerk in zit, wat ook een meerwaarde heeft :slight_smile:

Kan ik beamen. De automaat heeft een vele malen mooiere kleur blauwe dial. Op video’s op YouTube zul je dat zeker zien!

Edit: zie de foto trouwens hierboven staan.

2 likes

heb nog niet heel veel filmpjes gekeken, dus het vergelijk in kleur tussen de Quartz en Automaat was mij nog niet bekend. Maar de automaat ziet er echt 10x mooier uit, zowel de kleur van de plaat, als de rest :eyes:

1 like

Bij de duurdere merken is het prijsverschil tussen quartz en automaat vaak nog groter. Dit heeft overigens heel wat meer te maken met marketing dan met daadwerkelijk (veel) hogere productiekosten. Maar horlogeliefhebbers betalen graag flink meer voor een mechanisch exemplaar.

Zou 'm zeker even in het echt gaan bekijken en passen en ondertussen kun je nog rustig even bedenken hoe belangrijk je een mechanisch horloge vindt. :wink:

1 like

Dat zal ongetwijfeld de doorslag geven. Automatisch uurwerk heeft wel de voorkeur, maar als ik hetzelfde horloge met Quartz uurwerk net zo mooi vind, ga ik voor de Quartz.

Echter gezien de foto’s hierboven, heb ik het gevoel dat ik van de Quartz variant qua looks niet happy ga worden.

Welke GS zit je daar te bekijken? Uit nieuwsgierigheid…

3 likes

Ik heb er meerdere bekeken. De blauwe Elgance Skyflake van de verkoper (die viel me tegen), voor mezelf een nette gebruikte GMT quartz (te druk) en een nieuwe SBGP001. De laatste maar meegenomen, beetje zonde om met niks naar huis te gaan :rofl:

2 likes

Ja idd, anders ben je der voor niks heen gereden

1 like

Ik vind ze heel mooi maar voor een dresswatch te groot op mijn pols.


Korting!

1 like


Die ook zo te zien.

1 like

Kijk dat is nog eens mooi :slight_smile:
Thanks voor de attentie @Tmbrszs