Vraag over titanium

Beste forumleden
Ik heb een vraag over titanium.
kun je titanium ook polijsten ? (vanwege krasjes)
en wat zijn nou de verschillen met stainles steel en titanium?
Want ik ben van plan om een ander horloge te kopen maar hij bestaat in staal en titanium Dus vandaar mijn vraag

Je kan titanium (net als aluminium) door de structuur niet hoogglanzend polijsten. Wel kun je krasjes er uit “schuren” met een speciaal fijn titanium schuurpad.

Kenmerk van titanium is dat het veel lichter van gewicht is dan RVS. RVS is echter veel harder dan titanium. Dat wil echter niet zeggen dat RVS minder krast hoor. RVS is overigens wel tot hoogglans te polijsten.

Mijn persoonlijke voorkeur is RVS, simpelweg omdat ik een heel licht horloge niet prettig vind dragen.

en weet u wat de reden is dat titanium modellen duurder zijn ?

Nog een verschil tussen staal en titanium is dat titanium 's ochtends nooit ijskoud aanvoelt…

Prijsverschil: HEt basismateriaal “titanium” is duurder dan staal, ik las ook dat het moeilijker te verwerken is. Bovendien is het ook een kwestie van imago en positionering op de markt.

Wat ik zo raar vind is dat sommigen merken de zelfde model in staal en titanium maken
En de titanium uitvoering is duurder dan staal maar dat het komt door imago begrijp ik niet

maar de staal van breitling glimt meer dan die van een tag heuer .
Ik begrijp wel dat het een ander staal is maar kun je de staal van de tag ook zo laten glimmen dan ?

zoals FreekNB al aangeeft is een groot voordeel van titanium het feit dat het net zo sterk is als staal maar veel lichter en kan goed tegen grote temperatuurverschillen. Nog een mooie bijkomstigheid is dat het niet giftig is en niet afgestoten wordt door het lichaam, mensen die last hebben van alergische reacties zulle het meest profijt hebben van titanium, let wel, dit gaat niet op als een horloge bijvoorbeeld alleen maar voorzien is van een titanium coating, dat kan alsnog een alergische reactie geven,het roest niet en titanium wordt ook gebruikt als medische toepassing, schroeven, pinnen, platen en protheses bijvoorbeeld voor heup.

Het verschil in het glimmen van het staal ligt aan een aantal dingen, zoals welke legering staal wordt gebruikt, wat weer de kwaliteit bepaalt. Maar ook de mate van polijsten (dit wordt gedaan met polijstpasta in verschillende grofheden (of beter gezegd fijnheden)) bepaalt de mate van glimmen.

Sommige merken kiezen voor een hogere glansgraad dan andere merken. Dit hoeft dus niet persé met kwaliteit te maken te hebben.

Oke FreekNB
Maar weet je misschien als je een Tag ook zo kan laten glimmen ?