Vraag over Uncle Seiko speedmaster end links

Goedemorgen beste Forum leden

Ik heb een vraag wat Uncle Seiko Speedmaster end links betreft.

Ik heb speedmaster model: 311.30.42.30.01.006 en sinds gister een bracelet van speedmaster model: 310.30.42.50.01.002 (met de micro adjustment). Er zitten nu 21mm end links op deze band maar deze passen niet op mijn speedmaster kast, ik heb hier 20mm end links voor nodig (Brushed/Polished)

Weet iemand misschien of de end links die uncle Seiko verkoopt dit geheel passend maakt of gaat dit niet werken?!

Ik hoop en zou het erg fijn vinden wanneer iemand hier uitsluitsel over kan geven, het gaat er vooral om dat de end links passen op de band aanzet (op de kast passen ze volgens mij wel). Bij Uncle Seiko krijg ik een AI chatbot antwoord waar ik nog niet veel wijzer van word.

Nogmaals bedankt :pray:t3:

Met vriendelijke groet,
Joep

Hier wat foto’s van het geheel:

Ik snap het niet, je hebt een 1861 maar de 3861 band erbij gekocht waar 21mm end links bij zitten, waar komt die 3861 band dan vandaan?

Hallo beste YY77,

Bedankt voor je reactie…

Ik heb deze bracelet overgenomen van van iemand die zijn Speedmaster alleen maar op leer draagt en daarom de bracelet verkocht. Aangezien ik de nieuwe bracelet mooier vind en heb gelezen dat het wel mogelijk moet zijn heb ik deze aangeschaft…

Maar das opzich niet relevant voor de vraag die ik stelde… Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of de end links van Uncle Seiko passen op de band aanzet… (Ps, misschien word deze reactie als direct gelezen, zo is het niet bedoeld :wink:)

Met vriendelijke groet
Joep

1 like

En waarom niet via een Omega verkooppunt of service center de OEM end links bestellen, kans is klein dat er überhaupt iemand is die US end links op een 3861 band heeft gezet die normaal al met 20mm komt.

Omdat er bij de originele 20mm end links (voor deze bracelet) een lipje zit die ze er vanaf moeten vijlen omdat hij anders niet lekker aansluit op de kast.

De 20mm end links van Uncle Seiko sluiten sowieso wel perfect aan, dus wanneer de bandaanzet goed aansluit op de end links van Uncle Seiko ben ik zonder al te veel gedoe en vijlen klaar.

Maar dan is er dus meteen een 2e vraag bijgekomen, is de band dan wel origineel… De gravering ziet er in ieder geval gewoon perfect strak uit, dat heb ik met een vergrootglas bekeken voordat ik hem kocht.

Ik heb genoeg 1861’s gezien waarop die 3861 band gemonteerd is zonder dat er modificatie nodig was. Alleen de flatlink van de A11 50th is problematisch.

Ik snap nog steeds niet hoe de originele eigenaar aan die 21mm endlinks is gekomen.

Dat weet ik ook niet, het is niet zo dat ik heel zijn dagprogramma en of leven weet… Het was geen bekende en heb de bracelet daarom ook opgehaald in plaats van verzenden, dan kon ik hem even goed bekijken.

Las op internet dat er wel Speedmasters zijn met een 21mm end lug, vandaar dat ik er wel vertrouwen in heb / had

Zal straks als ik thuis ben uit mn werk nog wel een paar foto’s maken en hier plaatsen

@Horloge24 kan wel vertellen wat de OEM endlinks kosten, denk dat dat een betere optie is aangezien er geen modificatie van endlinks nodig itt wat jij denkt.

Ik vermoed nu dat je de band hebt van de chronoscope, die heeft 21mm lugs.

Ja dat denk ik ook ja, heb hem net gevonden

https://www.omegawatches.com/en-au/watch-omega-speedmaster-chronoscope-co-axial-master-chronometer-chronograph-43-mm-32930435102002

Kan je me vertellen wat de originele links kosten?

Ik las dat sommige mensen het lipje moesten laten verwijderen om hem naadloos te laten aansluiten op de kast

Kan zijn dat je probleem nu wel groter is omdat de 20mm endlinks misschien niet gaan passen op deze band.

De 3861 endlinks hoeven in principe niet gemodificeerd te worden voor een 1861 kast.

@Horloge24 kan vertellen wat de prijs is van de endlinks.

1 like

De originele end link voor deze band [ BRAC 310 ST 42 POLI/SATIN 020Z017493 ] kost € 74,- p/s

1 like

Heel fijn, dank je wel voor je reactie @Horloge24

Ik zal de aankomende week wel even bellen met een omega boutique met de vraag of deze passen op de band die ik heb.

1 like

Je hebt meer aan @Horloge24 dan een Omega boutique.

Dat gezegd hebbende, hij heeft waarschijnlijk nog niet gelezen dat je een Chronoscope band hebt en niet de 3861 band.

2 likes

@Horloge24 is erkent omega reperateur/atalier hoe noem je t? Officieel iig. Ik heb meerdere keren omegas laten doen en loopt gewoon perfect. Info die hij geeft zal zeker kloppend zijn. Ik ben altijd zeer tevreden geweest

2 likes

@JoepdeJagert Welk nummer staat er in de band / sluiting?

1 like

Ik heb nu deze foto’s bij de hand, ben rond 16.00 weer thuis en kan dan duidelijkere maken…

Ben bang dat je er niet bent met alleen nieuwe eindschakels, de band is 0,5 mm per kant te breed en zal de kast beschadigen.

Denk dat je de bovenstaande nu hebt.

Sterk vergrote foto met de pijnpunten:
Schermafbeelding 2025-10-25 144905

1 like

Dank voor de heldere uitleg, heel fijn!

De besproken end links gaan dus wel passen of doen die dat überhaupt niet?

Gezien je kennis en antwoorden van de andere leden hierboven… Zijn er nog andere opties om de boel passend te krijgen of gaat het waarschijnlijk niks worden?!

Misschien wat laten polijsten?

Zou toch zonde zijn als het niet gaat lukken :weary:

Denk eerder:

Maar heb niet zoiets in het atelier tot mijn beschikking.

1 like

Even op de bandschuurmachine, dan zal die zeker wel passen ja. Misschien meteen wat speling ook😅

Maar goed, opzich ben ik wel van in oplossingen denken… Als de eerder besproken end links wel passen durf ik best een poging te wagen. Het horloge is toch voor eigen gebruik Daarbij heb ik toch ook nog de originele band die niks mankeert