Ik heb sinds enige tijd een Cuervo y Sobrinos (chronograaf) in mijn bezit uit de jaren vijftig. Deze heeft al sinds langere tijd onderhoud nodig (knopjes functioneren niet). Nu heb ik zelf niet genoeg ervaring om hier aan te sleutelen en wilde ik deze eigenlijk al langer doorverkopen. Ik heb echter geen verstand van wat voor soort uurwerk hierin zit en ook heb ik geen idee om welk model het precies gaat.
Misschien kan iemand hier mij meer vertellen? Welk model/ uurwerk mogelijk in dit horloge zit? Ik heb ook geen kastopener dus heb alleen foto’s van het exterieur kunnen maken. Maar kan altijd geregeld worden!
Cuervo y Sobrinos was, als mijn geheugen me niet in de steek laat, een exclusieve importeur van Europese horloges in de Caraiben toen Cuba nog niet onder communistisch bewind viel. Ik heb er al vaak zakhorloges van zien passeren, polshorloges minder. Het was een high end verdeler, geen rommel, dus ik zou er een binnenwerk van goeie kwaliteit in verwachten.
Die chrono is een knap exemplaar. Hele mooie wijzerplaat, kast nog netjes. Het precieze binnenwerk afleiden van de wijzerplaat is iets wat mij niet gaat lukken - een Landeron, Venus, nog iets anders? Wie zal het zeggen
Je kan altijd eens gaan horen bij een horlogemaker (GEEN juwelier) wat een herstelling zou kosten. Bestek kost niets, of niet veel in het ergste geval. Er zitten hier ook wel een paar semi-professionals op HF die zo’n chrono wel aankunnen.