In 1988 (iets eerder of later?) heb ik in het Museum of Modern Art (New York) een digitaal Ventura Watch - Flemming Bo Hansen horloge gekocht. Toen nog een unicum op horlogegebied. Helaas zitten de instelmogelijheden vast en kan ik de tijd/datum niet meer instellen. Ook een plaatselijke horlogemaker wist er geen raad mee. Omdat Ventura niet meer bestaat wil ik de forumleden om advies vragen. Wie kan (of weet iemand) die het horloge kan repareren. Alvast hartelijk dank voor elk advies! vr gr JC
Beste mensen van dit forum (speciaal Frasislui),
Ik heb het horloge vorige week zaterdag naar Rikkoert gebracht. Wat een goede tip! Een van de medewerkers neemt het horloge onderhanden. Of het wat wordt valt nog te bezien. Maar de kennis daar is groot. Mijn vertrouwen ook. Ik hou jullie op de hoogte.
vr gr JC
Op jullie advies heb ik met Rikkoert in Schoonhoven contact opgenomen. Het horloge is van oktober tot en met gisteren bij hen onder dak geweest. Vanochtend - na 9 maanden - kwam de post met een aangetekend stuk. De Ventura Watch is weer terug; het wachten meer dan waard. Dank jullie voor de tip en eveneens een groot woord van dank voor de mensen van Rikkoert. Ik ben er erg blij mee en zal nog wat foto’s plaatsen! vr gr JC
Ha Ha… lijkt er wel op. Maar er is mij van te voren gezegd dat het wel even kon duren. De reparatie leek aanvankelijk kansloos. Toch gelukt met een flink aantal nieuwe onderdelen. Kosten heel netjes; 40 euro + verzendkosten.
Beetje late reactie, maar ik kwam al zoekend dit bericht tegen. Inmiddels is het weer mogelijk om je vintage Ventura te laten onderhouden. Heb net mijn exemplaar terug van revisie en da’s helemaal top. Instellen lukt weer, hij is weer waterdicht, krasjes uit de kast gepoetst. Kon zelfs een nieuw saffierglas nemen, maar dat heb ik niet gedaan. En ook nog netjes geprijsd.
Stuur een bericht naar <oh, moet naar mij, ik mag de website niet noemen als nieuwe gebruiker> en je krijgt snel antwoord met de mogelijkheden. Ik zoek nog even hoe ik de PDF hierover, inclusief prijzen kan uploaden.
Beste Kilian0, dank voor de tip. Ik heb het Ventura horloge na de opknapbeurt in de doos gedaan en draag het af en toe. Voorlopig is het horloge ‘als nieuw’. Als een t.z.t. een PDF beschikbaar is, hou ik mij aanbevolen.
vr gr JC