Vraag over verkoop horloge

Beste forumleden,

Dit is mijn eerste repost, origineel was verwijderd omdat ik niet goed op de hoogte was rondom bepaalde regels.

Net als zovelen hier ben ik liefhebber van horologie. Mijn voorkeur ligt bij (vintage) seiko’s. Mijn vraag gaat ook over een Seiko die ik probeer te verkopen. Ik heb een aantal horloges al een tijd en soms komt het moment om plaats (en financien) vrij te maken voor een nieuw object. Zo ben ik ook ooit in het bezit gekomen van een horloge als onderdeel van een aankoop van meerdere horloges. Niet helemaal mijn type horloge (geen automaat), wel echt een mooi ding. Ik wil hem graag verkopen.

Ik heb deze eerst via marktplaats proberen aan te bieden; kreeg een aantal serieuze biedingen maar uiteindelijk werd dat toch niets. Nu ben ik via chrono24 in contact met een Italiaanse handelaar die het horloge voor 1250 euro wil overnemen. Het lijkt een serieuze dealer volgens de reviews en ervaringen (4,9 van 5 sterren, Aantal beoordelingen: 2483). Ik kan eventueel linken naar het account/bedrijf maar ik heb het gevoel dat het waarschijnlijk tegen de regels is dus ik doe het niet ;-).

Waar ik me zorgen om maak is hoe de transactie zal gaan. Ik moet als prive verkoper eerst het horloge opsturen alvorens ik het geld overgemaakt krijg. Het liefst zou ik persoonlijk langsgaan maar vanwege de afstand en de tijd waarin we leven is dat gewoon niet praktisch.

Horlogehandel draait om reputatie en vertrouwen, maar is dit een normale gang van zaken? Ik kan me niet echt permitteren om een dergelijk bedrag te verliezen… Graag jullie mening hierover (tips over andere manieren van verkoop zijn ook welkom!)

mvg,

Rutger

Ik kan je helaas niet helpen met vragen over de verkoop. Wel ben ik benieuwd om welke Seiko het gaat. Wellicht even wat meer en langer lezen hier zodat je het juiste trust level bereikt om hier te mogen verkopen?

Haha, dat is natuurlijk zeker een optie. Ik heb ook geen haast met de verkoop dus wat dat betreft…

Lijkt mij zoals verkoop altijd gaat, eerst geld binnen, dan verzenden.
Waarom zou het nu anders zijn?

Succes met eventuele verkoop.

1.250, vintage Seiko, @koekoek kassa 3!

1 like

In dat geval zou ik iets meer op safe spelen en wachten tot je hier iets kan aanbieden, of enkele handelaren benaderen of ze het horloge van je kunnen overnemen. (Gebeurd tenslotte vaak genoeg dat handelaren hier uit het blauwe hoekje vissen :smile:)

sorry, trustlevel 2 is vol, even wachten tot er iemand een ban krijgt

image

Als je de transactie via Chrono24 laat lopen, dan moet de koper eerst betalen op een tussenrekening. Na aflevering moet de koper het dan vrij geven. Dat zou eventueel geblokkeerd kunnen worden als er echt iets mee is (of als jij toch een baksteen hebt opgestuurd). Reageert de koper niet, dan wordt het na 7 dagen sowieso vrijgegeven. Belangrijk is wel dat je het verzekerd laat vervoeren.

Ik heb zelf vorig jaar mijn ochs und junior verkocht via chrono24 aan iemand in Duitsland. Dat ging prima. En onlangs mijn Sinn 556 op dezelfde manier.

Het lijkt me niet handig om het buiten chrono24 zelf te regelen, want dan heb je geen enkele garatie.

2 likes

Het is geen vintage :sweat_smile: