Vraag over verlijmen van keramische bezel inlay voor Seiko SKX

Ik heb een fraaie blauwe keramische bezel inlay gescoord voor mijn SKX. Ik had nog een bezel liggen, vandaar :wink:

Met welke soort lijm zou ik de bezel inlay het beste kunnen vastzetten in de bezel?

Ik heb ook wel eens gehoord dat er cirkelvormig dubbelzijdig plakstrip bestaat voor dit doeleinde.

Wat zouden jullie adviseren?

Moet die inlay er ooit nog uit?
Zoniet…2 componentenlijm.
Gewone Bisonkit gaat niet werken op zirconium ceramische delen

1 like

De inlay hoeft er niet meer uit :relaxed:

Ik heb eens een plakstrip gebruikt. Dat viel nog niet mee. Gewoon lijmen is eenvoudiger.

Welk merk 2 componenten lijm zou jij nemen?

Hema

Euro 5.50.
Deze werkt net zo goed als de Bison versie die 2x duurder is.
http://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-kantoor/klussen/overige-klusartikelen/2-pak-epoxy-lijm-(81010123)

1 like

Thanks!

Ben wel benieuwd naar het resultaat.
Foto :wink:
Heb je een link naar de keramische bezel?
Succes!
Grt.

Ik ga eerst experimenteren met het lijmproces (dosering lijkt me kritisch) voordat ik met The Real Thing aan de slag ga :wink: Foto’s volgen t.z.t. :+1:

1 like

Je hoeft echt maar een heel dun laagje op de bezel te leggen en je hebt ook nog ongeveer 2 minuten de tijd om te corrigeren

Hoe breng jij de lijm aan op de bezel? Zou een cocktailprikkertje hier uitkomst kunnen bieden?

Je moet eerst de lijm als ze uit de 2 buizen komen,mengen (moeten 2 gelijke hoeveelheden zijn) tot je een ons weegt…zeg 1 minuut ofzo en dan met een tandenstoker een streepje in het midden va de lunette leggen, dan de inlay erin en dan de inlay iets aandrukken en schuiven zodat de lijm overal gelijkmatig is (wel op je clicks en markers letten)

1 like

Top! Dat moet te doen zijn! Dank voor jouw uitleg :relaxed: :+1:

Je kan er eigenlijk weinig fout aan doen…wel de restanten gelijk wegvegen want die zijn lastig te verwijderen als je die pas de volgende dag weghaalt.

Ik ben niet onder de indruk van die 2k lijm. Je moet ze eigenlijk onder druk aanbrengen om de juiste treksterkte te bereiken.

dit hoeft geen treksterkte te hebben…alleen een inlay op zijn plek houden.

1 like

Beter neme men Loctite 4304/4305.

Uhmmmm, is lijm niet wat erg rigoureus?
Ik dacht meer aan deze strips, gebruik ik ook altijd voor de gewone inserts. Of werkt dat niet met een ceramic insert? Zou niet weten waarom niet, eigenlijk…

http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/show/47569

Dick

1 like

Hebbie de prijs van zo’n 28 grams flesje gezien?

En? Je hoeft er geen Aston Martin mee in elkaar te lijmen. (Ik koop daar trouwens ook.)