Vraag over verschil Lume zelfde omega horloges

Beste lezers van de forum,

Ik heb reeds 2 Omega gmt 50th anniversary gekocht een uit 1999 en een uit 2002. Nu hebben beide horloges een andere lume, die uit 2002 is wat geel, terwijl de 1999 erg wit oogt. Daarnaast is de lume op de 1999 wat minder netjes afgewerkt.
Weet iemand hier wat meer over en zijn beide wel de originele afwerking van omega?

Fotos: Links is 2002 rechts is 1999.

Ik heb ook het idee dat de bezels niet hetzelfde zijn. Getallen staan net niet gelijk op beide horloges.

Edit: oh, de nieuwe is gelig. Hmm.

1 like

De datum verschilt ook bij beide. :thinking:

.
.
.
.
.

Nu serieus. Kan natuurlijk andere batch zijn, andere fabriek, nieuwe samenstelling, patina omdat er 1 in het licht is gebruikt en de andere in een donker laatje heeft gelegen (bij tritium)

Of het is gewoon een fugazzi.

Hebben ze allebei hetzelfde refnr op de garantiekaart staan?

Ja idd, dat vond ik ook al zo vreemd.

Als het een 50th anniversary is, dan zijn ze in hetzelfde jaar uit de fabriek gerold. Eentje lag gewoon langer in de showroom.

De gele had misschien een vochtprobleempje.

Bedankt allemaal de reacties alvast. Belangrijke info is nog dat ik ze bij twee verschillende winkels gekocht heb. De 2002 is box en papers van een juwelierszaak in Duitsland. De 1999 is alleen box, heb ik opgehaald bij een horlogedealer, die ook service doet. Beide horloges zijn verkocht als 100% origineel. Beide oogen als gerenomeerde verkopers met een hoop goede reviews.

Misschien zijn het toch 2 verschillende GMT’s;

2 likes

Ze komen van verschillende verkopers, eentje heeft geen papieren, maar zou gecheckt zijn op echtheid. Heb het in een bericht hierboven nog wat uitgebreider uitgetypt.

Gezien ze beiden dezelfde band hebben zouden we voor deze theorie dus verschillende casebacks moeten zien.

Of de serienummers laten checken bij een Omega horlogemaker om achter de refnrs te komen.

1 like

1998/1999 Transition: Omega phased out Tritium (which patinas to a creamy yellow) in favor of Super-LumiNova (which stays stark white and doesn’t age). Because this transition happened right around 1997–1999, many “transitional” watches or service dials were assembled where the dial and hands were from different eras.

1 like

Ah, dat zijn dus gerry Lopez versies, met die casebacks. Extraatje geleerd.

Ja dat het de verschillende versies zouden zijn heb ik ook overwogen, alleen kon ik dat niet perse zien in de verschillende modellen op het internet.

Maar het zou toch kunnen.

Ja dat klopte dan ook niet idd, helaas geen Gerry Lopez

Altijd nog een optie idd.

Ik vermoed 2 verschillende waarbij de band achteraf erop is gezet om op de 50th anniversary te laten kijken.

Dat zou een mooie verklaring kunnen zijn. Eentje die ik het liefste aan zou nemen in ieder geval😂

Maar ervan uit gaande dat het beide originele horloges zouden zijn, zou dit meer verklaren dan dat het in verschil van model zou zitten.

Ja dat zou de andere optie nog zijn, maar daarvoor zal ik nog een keer de nummers moeten laten checken.

Zou ook zeker kunnen, aangezien beide banden ook van elkaar verschillen. Een heeft glanzende schakels in de band en de ander minder.

Had toevallig de foto al gemaakt.

Bij de 20 minuten-indice staat op de bezel 10.
Dat staat toch niet gelijk bij beide horloges?
Bij de ene de 1 van 10 bij de andere de 0 van 10.

1 like