Ik heb reeds 2 Omega gmt 50th anniversary gekocht een uit 1999 en een uit 2002. Nu hebben beide horloges een andere lume, die uit 2002 is wat geel, terwijl de 1999 erg wit oogt. Daarnaast is de lume op de 1999 wat minder netjes afgewerkt.
Weet iemand hier wat meer over en zijn beide wel de originele afwerking van omega?
Nu serieus. Kan natuurlijk andere batch zijn, andere fabriek, nieuwe samenstelling, patina omdat er 1 in het licht is gebruikt en de andere in een donker laatje heeft gelegen (bij tritium)
Bedankt allemaal de reacties alvast. Belangrijke info is nog dat ik ze bij twee verschillende winkels gekocht heb. De 2002 is box en papers van een juwelierszaak in Duitsland. De 1999 is alleen box, heb ik opgehaald bij een horlogedealer, die ook service doet. Beide horloges zijn verkocht als 100% origineel. Beide oogen als gerenomeerde verkopers met een hoop goede reviews.
Ze komen van verschillende verkopers, eentje heeft geen papieren, maar zou gecheckt zijn op echtheid. Heb het in een bericht hierboven nog wat uitgebreider uitgetypt.
1998/1999 Transition: Omega phased out Tritium (which patinas to a creamy yellow) in favor of Super-LumiNova (which stays stark white and doesn’t age). Because this transition happened right around 1997–1999, many “transitional” watches or service dials were assembled where the dial and hands were from different eras.