Vraag over vintage Seiko

Ik kom niet vaak aan deze kant van het forum.
Maar gisteren was ik bij een goede vriend van me en hij haalde een horloge uit de kast waarvan hij wilde weten wat hij er nog mee kon doen.

Ik stelde hem voor dat ik het zou meenemen, fotootje maken, en hier zou posten.

Er zit een automaat in en volgens mij loopt-ie nog keurig. De kast zou een keer geborsteld kunnen worden en het glaasje is wellicht aan vervanging toe. Hoewel het nu wel karakter toont.

De vraag van mijn vriend is eigenlijk: Bestaat er nog interesse voor zo’n klokje en wat zou het dan waard kunnen zijn? Een band zit er helaas niet bij.
En mochten er mensen zijn die meer kunnen vertellen over dit specifieke klokje dan “horen” we het graag.

Alvast bedankt!

[URL=http://s6.photobucket.com/user/TheMaestro58/media/Verkoop/DSC01723%20Large_zps1e18wmcv.jpg.html]

[/URL]

[URL=http://s6.photobucket.com/user/TheMaestro58/media/Verkoop/DSC01724%20Large_zpsy0kiikhl.jpg.html]

[/URL]

Ik heb even op eBay gekeken op het refnr. 6119-5401, en zie dat ze voor €27,50 weggaan. Helaas weinig dus.

Paar tientjes in werkende staat, idd. Meestal heeft dit soort horloges nooit service gehad en onderhand wel 'n keer nodig. Daarnaast zijn ze meestal vrij klein, naar hedendaagse maatstafen. Dus ze zijn niet voor iedereen. Maar toch zijn er zat mensen die dit kopen en zelfs verzamelen. Van de verkoop word je dus niet rijk. Aan de andere kant heeft het horloge destijds ook zeker niet meer gekost dan dat (omgerekend naar guldens, uiteraard). Dus eigenlijk is het nog redelijk waardevast! :grinning:

ik dacht dat je hem moest dateren op 1 december 1975 of 1985 ?

Ik heb dit soort horloges in de jaren '70 bij V&D verkocht. Er hoort en stalen band op.

Ah. Seikootje is toch altijd het bewaren waard.

1 like

Leuke vintage Seiko, glaasje oppoetsen met Polywatch, laten servicen en die kan er weer voor 41 jaar tegen :wink:

Leuk model, daarmee val je wel op. En dan nog een automaat ook.
Zonde om weg te doen voor zo’n klein bedrag. Servicen, beetje oppoetsen, leuk bandje kopen en gaan dragen.
Kwam nog een foto tegen op internet van een soortgelijke Ricoh, met een blauwe Seiko 5.

Ik zal 's gaan informeren wat mijn vriend ervan zegt.
Ik weet niet of hij eventueel overweegt het te gaan dragen.

Ik hoop voor je vriend dat het glas geen barsten heeft want origineel Seiko vormglas vinden is niet makkelijk en kost je de waarde van het horloge…

Ik vind het wel een geinig horloge. Je komt ze volgens mij niet veel tegen

Via ebay kom je ze wel tegen. TV Type is de gangbare naam diverse merken hebben dit model in de jaren 70 geproduceerd. Seiko, Ricoh, Citizen, Allwyn, Orient, Poljot en waarchijnlijk nog een aantal. In de jaren 70 zeer populair en onverwoestbaar. Deze modellen werden verkocht voor prijzen rond en nabij de 89 tot 109 gulden. Tja het was altijd een psychologisch prijsje toen dus ook al.

Grappig kom er net zo een tegen in de kluis schudden en lopen.

Wat kost een service beurt voor dit horloge ongeveer.

Ligt er denk ik aan wie het doet. Misschien dat “Onze Hub” dit leest en kan hij hier een lichtje op schijnen. Ikzelf denk al gauw aan een eurootje of 70 à 80.

En is dit het nog waard ,gezien de waarde van het horloge.

Zonde om weg te doen als je er maar een paar tientjes voor kunt krijgen. Ik zou er een nieuw glas in laten zetten en mooie polsband plaatsen. Heb je weer een prachtig klokje.

Wellicht een overweging, echter zijn de glaasjes moeilijk te krijgen. En mijn vriend wil het ook niet meer dragen. Hij staat te koop…