Vraag over waarde en verkoopbaarheid. Rodania Thierry Boutsen Horloge

Goeie avond horloge kenners.,

Van men inmiddels overleden vader kreeg ik een horloge. Thierry Boutsen Gold Limited edition. Het originele aankoop bewijs, originele doosje zijn er bij. Het certificaat echter niet en ook het bandje lijkt me niet origineel. Ondertussen is ook de batterij leeg denk ik. Nu overweeg ik om deze te verkopen op Vinted of een andere 2xe hands site. Wat is de waarde nog van dit uurwerk? Misschien laat ik best eerst een batterij plaatsen zodat hij werkt. Sorry dat ik jullie hiermee overval maar na wat googelen kwam ik hier terecht. Mvg, Wendy

Lees dit topic even door. Geeft wat extra informatie denk ik.

In ieder geval minder dan 580 euro. Op 2ehands.be staat namelijk een nieuwe te koop voor deze prijs sinds november jl. Zelfde uitvoering als de uwe, met Romeinse cijfers.

Het horloge is niet van goud overigens, maar verguld. Op eBay vraagt men voor een tweedehands ongeveer 150 euro. Of dat er voor gegeven wordt is een tweede, maar dan heb je in ieder geval een idee.

1 like

Sympatieke coureur trouwens! En leuk Belgische coureur en Belgisch horlogemerk.

Ik denk dat die 150 euro vraagprijs niet een klant gaat trekken, maar in mooie staat en goed lopend (zowel uurwerk als chronograaf) tussen de 70 en 100 euro. Maar je moet maar er iemand vinden die zoiets zoekt.

1 like

Grappig, ik vond ook een Rodania Therry Boutsen in mijn onderdelen verzameling op zolder. Wist helemaal niet wie dat was. Wel ander model dan het horloge uit dit topic dus ze hebben meerdere modellen uitgebracht.

1 like

De bezel van deze Rodania is wel degelijk massief 18kt goud, ik bezit een gelijkaardig horloge uit een andere gelimiteerde Thierry Boutsen-reeks van 500 stuks (zie foto), genummerd, titanium met 18kt gouden bezel. Een ander horloge van deze reeks is enige tijd geleden te koop aangeboden en verkocht voor 800€, het is een collectors item (sorry HansvR).

1 like

Helaas Bluedials, moet ik u hier ook tegenspreken want de Rodania van mijn zoon is er toevallig een van dezelfde reeks als deze van Wendy46 uit ±2000 (blauw stalen kast, massief gouden glasrand 18kt en zonder cyclops op het datumvenster, een latere “Limited Edition” 500-reeks als de mijne (1998), deze heeft de zwarte wijzerplaat, ze zijn namelijk telkens in twee versies gemaakt, 250 met zilverkleurige en 250 met zwarte wijzerplaat, telkens met parelmoer tellers en deze reeks was alleen verkrijgbaar met een croco-lederen band.
Over deze twee limited editions is er destijds door Rodania weinig bekend gemaakt en ze worden blijkbaar ook zelden te koop aangeboden op het internet.

Waarom moet je Bluedials tegenspreken, die zegt toch het zelfde? :thinking:

Waar een raar topic.
Iemand stelt 14 maanden geleden een vraag als enige activiteit ooit op het forum en verdwijnt dan spoorloos.
Iemand anders wordt 14 maanden later lid om even over een antwoord van 14 maanden geleden te betweteren.

6 likes

Het was niet mijn bedoeling om te beginnen discussiëren maar om enkele misverstanden omtrent deze Rodania’s uit de wereld te helpen, als dit niet interessant genoeg gevonden wordt op dit horlogeforum is dat voor mij ook goed en zwijg ik gewoon.

2 likes

Nou zeg beetje lichtgeraakt of wat.

Wel interessant!

2 likes

Hey Mathy, ik denk dat het een goede discussie is met veel details die het verschil maken.

Het was de manier waarop je je post opende, dat kwam wellicht een beetje stevig over qua taalgebruik.

Laat je niet ontmoedigen, ieders verhaal telt mee op het HF.

2 likes