Kwam tijdens mijn speurtocht over het web de onderstaande Rolex Datejust 16234 tegen uit 1995, met blauwe wijzerplaat en Roman indices. Nou viel me op dat hier de gebruikte indices van een afwijkend lettertype zijn, strak en schreefloos versus de ‘normale’ (beetje bold met schreef). Een dergelijke wijzerplaat kom ik ook nergens anders tegen.
Horloge staat bij bekende NL handelaar dus vooralsnog neem ik aan dat-ie origineel is…
Wil iemand van de ‘echte kenners’ deze wijzerplaat misschien toelichten?
Jaap kom er maar eh…
Ja, als ik inderdaad zoek op ‘raised Roman dial’ kom ik al iets meer tegen. Niet veel trouwens.
Klopt het trouwens dat deze dial meer ‘plat’ blauw is dan de andere Roman Indices, die veel meer sunburst donkerblauw lijkt te zijn?
Ja ik vind het ook een rare plaat. Het lijkt op een buckley dial, alleen de indices zijn opgelegd. Van de witte versie zijn genoeg te vinden, alleen de blauwe is nagenoeg onvindbaar.
Ik gok op een blauwe re-dial van een witte wijzerplaat.
Om precies te zijn één.
Degene waarvan Hans een foto plaatste is de enige die op google te vinden is.
Ik vind het wel mooi…strakke font en matte plaat.
Zelfde Rolex
Uit Maastricht?
Burger?
Steiner manier van fotograferen verraad het gelijk
Aardig aan de prijs ook, als de plaat een redial zou zijn.
Ik heb een grijze.
Steiner heeft er idd ook een te koop staan.
De 16234 is niet de goedkoopste DJ die er te vinden is. Wel een hele fraaie.
Ik zeg niet dat het zo is, maar lijkt mij op dit moment het meest aannemelijke.
Als het origineel is (Helden?) zijn ze behoorlijk zeldzaam denk ik dan.
Maar ik snap daarmee ook jouw redenering.
Het zal absoluut marktconform zijn met iets extra’s voor miss Steiner.
Ik heb een originele aankoopbon erbij waarbij er simpelweg ‘grey dial’ op staat.
Horloge is origineel door S&C zo geleverd.
Je ziet ze zo nagenoeg nooit wat hem redelijk zeldzaam maakt. Maar of hij daardoor ook waardevoller is? Geen idee.
Ik heb wat: http://www.dellaroccagioielli.it/en/p_4486-Rolex+Datejust+16234+Jubilee+Bracelet+Grey+Roman+Dial+.php
Kan op m’n tel niet zien of het nou blauw of echt grijs is.