Ik wil graag het onderstaande horloge aanschaffen en er vervolgens nieuwe wijzers opzetten, dit i.v.m. het wegvallen van de wijzers in de plaat. Waar moet ik op letten als ik deze wijzers vervang? Ik heb hier namelijk zelf geen ervaring mee…
Youtube tutorials zijn je vriend! Kijk er een paar en bedenk dan of dit je gaat lukken.
Goede tools zijn het halve werk. Bergeon Rodigo vind ik persoonlijk erg fijn om de wijzers vast te houden. Ik heb eerst een paar keer geoefend op een oud, dood, quartz klokje alvorens verder te gaan.
Bedankt voor de reacties! Nog één vraag, kun je de wijzers in principe op elk pinnetje drukken? Of zitten er nog verschillen in de diameters van de gaatjes in de wijzers en het pinnetje waar je ze op zet?
Het zijn verschillende maten. Ik raad je aan niet zomaar hieraan te beginnen voordat je de juiste tools (dan wel zelfgemaakte tools) en wijzers hebt. Sub dial wijzers zijn vaak 0.2mm. De uren, minuten en chono/sec wijzer variëren per uurwerk per merk. Niet hieraan beginnen en gewoon naar een horlogemaker brengen is het makkelijkste en beste naar mijn mening. Maar je moet het zelf weten of leuk vinden om te knutselen
Ow ja los van de wijzer removal tool moet je ook een tool hebben om ze weer erop te doen, een caseback opener om het geheel er sowieso uit te halen, juiste schroevendraaiers maat en een super fijne pincet is ook geen overbodig luxe samen met een uurwerk houder.