Vraag: past de stalen band van de subc op de gmt c?

Ik denk er al een langere tijd over na om een Rolex gmtmaster II 116710BLNR aan te schaffen. De gepolijste midden schakels vind ik wel too much. Weet iemand of de banden uitwisselbaar zijn met de 114060 /116610?

Als je deze thread (post 9) mag geloven past het. http://www.rolexforums.com/showpost.php?s=4f67945ba07ac078669a4a756c5ae8ef&p=3476918&postcount=9 Dan heb je meteen een glidelock op je GMT, dat blijft echt een briljante innovatie.

Past!

I know. Ik heb een 114060 :smiley:

Bedankt voor de bijdrage!

@forehand Je spreekt uit eigen ervaring?

Ja ik heb dit een paar jaar geleden gedaan met mijn 116710,een band van een 116610 er op geprobeerd.

Gewoon uit nieuwsgierigheid; ga je de stalen band elke keer wisselen tussen de Sub en de GMT? Is dat niet een vrij bewerkelijke oplossing? Je zou misschien ook kunnen overwegen de midden schakels van de GMT te laten borstelen? Dat is in principe makkelijk terug te draaien mocht je het horloge in de toekomst weer willen verkopen.

De blnr is erg mooi, heeft een tijd op mijn short list gestaan maar ik ben uiteindelijk voor een oudere Explorer II gegaan omdat ik toch teveel overlap zag met mijn SND en Black Bay.

Bandje wisselen bewerkelijk? Dat is toch een fluitje van een cent en leuk tijdverdrijf :wink:

Het bandje laten borstelen heb ik ook over nagedacht. Toch houd ik liever de band origineel, dan kan je daar ook eens mee afwisselen. En het opnieuw laten polijsten van de midden schakels komt erg nauw.

Nou ja, ik ben zo’n idioot die soms meerdere keren per dag wisselt. Ik zou dan niet elke keer met gereedschap aan de slag willen, eenvoudig karweitje of niet. :smile:

Als je de center links opnieuw laat polijsten wordt de hele band eerst gepolijst en daarna de benodigde borsteling weer aangebracht, dit gebeurt door een soort schuurlint over de schakels heen te trekken. Alleen het midden weer laten polijsten kan bijna niet mooi gaan, dat blijf je zien. Ik zou het ook alleen laten door door een echte professional.

Die gepolijste middenschakels vind ik persoonlijk wel mooi maar ik werd gek van de krasjes op mijn 116710 die er op onverklaarbare wijze op kwamen.
Iedere maand zat ik aan de eettafel met maskeringstape de band nauwkeurig af te plakken om de middenschakels te polijsten.
Op een gegeven moment zat ik iedereen ze Rolex te doen in me vriendenkring.

Een geweldig horloge !!, staat ook hoog op mijn verlanglijstje.
De band met gepolijste middenschakels vind ik juist veel mooier.

Pieter.

Tot dat je je afvraagt waar die krasjes nou vandaan komen!
Dat geld ook voor de gepolijste zijkanten van de kast.
Zelfde geld voor me nu ex 116613,de gouden middenschakels zaten ook steeds onder de krasjes.
Met een geborstelde band heb ik nergens last van

Van mij hoeft de bling ook niet. Vind het niet lelijk. Maar wel vaak to mutch.
Originele band houden en mat polijsten bij bijv horlogespolijsten.nl ( die vent lijkt me behoorlijk kundig… ) zou ook mijn voorkeur hebben.

Overweeg zelfs mijn DateJust er op die manier te laten modificeren. De kast van de DateJust is bijv ook helemaal gepolijst. Terwijl ik het mooier zou vinden als niet net als een 114060 , bovenkant mat, zijkant hoogglans gepolijst zou zijn. Idem met de originele oesterband voor de DJ turn o graph… ook hoogglans schakels in het midden… van mij hoeft het niet.

Hoewel ik hier de gepolijjste schakel niet storend/lelijk vind, maakt n geheel geborstelde bamd em wel meer tool.