Vraag polijsten, haarkrasjes gaan niet weg!

Beste medeforummers,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een (oude) polijstmachine.
Hiervoor heb ik nieuwe schijven gekocht en ben aan de slag gegaan.
Ik heb op diverse sites gekeken en heb de volgende volgorde aangehouden; eerst een sisal schijf, dan een katoenen en dan als laatste een flanellen schijf gebruikt.

Het eindresultaat is dat het de schakels enorm glimmen, maar ook dat op ze allemaal dezelfde haarkrasjes nog zicht baar zijn die ik er toch met capecod-doekjes niet uit krijg.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe of anders moet doen? Als ik naar de juwelier ga en die houdt mijn horloge even tegen eenschijf aan, dan glimt ie en zijn alle krasjes weg!

ben benieuwd!

groetjes,
Joep

Gebruik je wel pasta s die op de schijf aan gebracht moeten worden.

yep…de roze voor op de flanellen schijf, de groen voor op de andere…

Ik ben bang dat die haarkrasjes toch vrij diep zijn. Met alleen licht polijsten wordt het omliggende materiaal mooi glimmend en benadruk je de krasjes alleen maar. Ik denk dat je de schakels toch eerst met grover materiaal moet ‘schuren’ en daarna alles polijsten volgens de volgorde die je al hanteert.

Groet, Jurgen

Polijst een deel met diepere krasjes ook eens in ‘de andere richting’. Dus als je het steeds van boven naar beneden heb gedaan doe het dan ook eens van links naar rechts met de grove schijf. Daarna weer in de standaard richting. Bij de sluiting van mijn P.O. die licht gematteerd is werkt dat prima.

Met een sisal schijf gaat het ook niet lukken, hier kun je alleen mee polijsten en niet matteren.
Ik zou het handmatig doen met een stukje Scotch Brite, dit kun je op een rol kopen à 10 mtr, 115mm breed voor ongeveer €25,00 ex.
Nu is 10 mtr. wel erg veel, maar ik weet zeker dat er meer belangstelling voor is…:wink:

Grt. Rene

Beste heren,

Dank alvast!

@ Jurgen: ga ik maar eens proberen inderdaad!

@ Hans: ga ik ook proberen!

@ René: Het gaat ook om polijsten, matteren doe ik met ander materiaal en dat gaat goed!

gr,Joep

Het polijsten begrijp ik, maar als het gaat om het verwijderen van de krasjes, zul je in mijn optiek toch wat grover moeten beginnen en daarna weer opbouwen naar fijn.

Grt. Rene

Probeer eens een stevige schijf met heksenvet, dat is een wat grovere pasta.

http://www.dehobbysite.nl/heksenvet-4571-polijstvet-p-22807.html