Vraag prijs/kwaliteit

Als het je weinig uitmaakt kun je beter voor een quartz gaan. Simpel gezegd quartz werkt op een battarij. Geen service kosten behalve eens in de zoveel jaar batterij wisseltje voor een paar euro. mechanisch werkt met een veer en tandraderen, old school zeg maar. Voor veel liefhebbers(zoals hier) de eerste keus, een horloge met een hart. Nadeel: kwetsbaarder, eens in de 5-10 jaar onderhoudskosten en loopt minder nauwkeurig (vaak paar seconden +/- per dag).

Zoiets een optie?
De Certina DS-2 chronograph

of zo

Of de Tissot prs516 chrono

Bedankt voor de tips! De Certinas staan me wel aan zal eens gaan kijken of een juwelier in de buurt deze in de collectie heeft.

Tissot ga ik ook verder op zoeken.

Heb sommige Gc ook nog niet uit het oog verloren daar ga ik eerlijk over zijn. Maar neem alles mee wat ik hier leer.

Het begon met een Guess…

1 like

Welkom Jan,

Bij een modemerk betaal je vooral voor het merk, en vaak is het veel geld voor een goedkoop uurwerk.
De Guess heeft met een Ronda dan wel een goed uurwerk maar de rest is kwalitatief niet al te best.
In die prijscategorie is genoeg te koop met een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Als je een chronograaf mooi vindt kun je het beste op zoek gaan naar een quartz horloge, mechanische chrono’s zijn vaak toch wat duurder en vergen duur onderhoud.

BIjvoorbeeld Certina met ETA quartz uurwerk.

Haha gaaf! Ben benieuwd hoe mijn reis gaat verlopen.

Kwam net modellen van de Seiko Aston tegen die ik wel heel erg mooi vind. Betreft de solar, gps is dit duur in onderhoud?
Wat is jullie mening over deze horloges. Of als je richting die prijs gaat zijn dan sommige andere merken beter aan te raden?

Het is een stuk boven budget ( helft ongeveer als ze in de aanbieding zijn) maar ga ze wel eens bekijken bij een juwelier en anders spaar ik nog even door, sommige modellen spraken me echt aan.

Bedankt Floris,

De Certina horloges hebben zeer zeker mijn interesse en wil deze binnnenkort bij een juwelier in de buurt gaan passen.

Seiko Aston is zeker ook een erg mooi horloge. Maar Let op je budget, die rekt wel snel op zo :wink:

Welkom Jan…

Een paar vragen, want in jouw prijsklasse is veel moois te koop!

Heb je voorkeur voor quartz/mechanisch (automaat of handwinder)
Zoek je specifiek een Chronograaf?
Heb je een idee van een passend formaat/ kast diameter?

Op basis van de voorbeelden hierboven gaat het iets richting de sportieve kant met een “net” randje…

Jan, er is niks mis met een Guess Collection horloge. Mijn vrouw heeft deze ook en hoe zij met een horloge om gaat… Zou een goede tester van horloges zijn!

De GC loopt nog steeds en ziet er op zich goed uit, Ze heeft wel de stift van de kroon verbogen. Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen, geen idee. Maar hij doet het dus nog steeds, hahaha.
Dus de kwaliteit en betrouwbaarheid is prima.

Hier vind je veel mensen die wat minder hebben met modemerken, maar dat hoeft voor jou natuurlijk helemaal niets uit te maken. Het gaat er om wat jij mooi vindt. Ik zie hier ook de meest lelijke automatische gedrochten voorbij komen, die met trots worden gedragen.

Dus mijn advies is, koop wat jij zelf mooi vindt en draag het met trots. Overigens zul je merken dat als je hier langer rondneust, je van de leden allerlei mooie plaatjes en verhalen tegenkomt. Dat is aan de ene kant leuk om te lezen, maar aan de andere kant een risico. Voor je het weet wil je er nog een en dan is het hek van de dam.

Cheers!

2 likes

Guess Collection… Ik zou er niks van kopen in jouw geval. Heb zelf ooit die fout gemaakt, binnen 2 jaar was het uurwerk kapot, deze vervangen onder garantie. Jaar daarop, wederom stil, naar de juwelier ik dacht voor een batterij, echter weer het uurwerk kapot. Geen enkele coulance van de importeur, en om nogmaals 200 euro te investeren in dat zelfde horloge…(listprice 600) Hamilton, Tissot, Certina allemaal leuke alternatieven, ik kan het je aanraden door te sparen.

Mijn Guess Steel was wel heel duurzaam gebouwd. Een eerdere Guess dresser, 10 jaar geleden, had echter ook binnen vijf jaar het uurwerk kapot nu ik eraan terugdenk.

Prijs/ kwaliteit:
Probeer eens een Citizen eco drive chronograph titanium :thumbsup:

Erg sterk en werkt op ( zon ) licht.
http://www.watchshop.com/mens-citizen-perpetual-calendar-titanium-alarm-chronograph-eco-drive-watch-bl5250-53l-p499.html#carousel-example-generic

Of een Seiko kinetic diver:

https://www.fruugo.nl/seiko-kinetic-200-meter-dive-mens-ska371p1-horloge/p-1449828-3463664?gclid=COi-wqGt6MwCFTAz0wodsp8Egg

Dijk van een klok!

Succes!

Advies: voor mechanisch/ automatisch: begin eens met een
leuke Seiko 5.
Dan kan je uitproberen of het wat voor je is.

Grt.

Ai, dat staat haaks op mijn verhaal. Wat vervelend dat jouw GC zo vaak kapot is gegaan.

Ja baalde er ook wel van hoor! Heb ook horloges uit de Guess steel lijn, de leuker geprijsde horloges. En ik ben daar ook altijd tevreden over geweest! Was toen op zoek naar een “swiss made” horloge, en zodoende kwam ik bij GC uit, mede vanwege de goede ervaring. En wanneer je je eerste “echte” horloge koopt, besef je eigenlijk dat je die beter had kunnen laten liggen, en door had kunnen sparen. Want het plezier wat je daarvan hebt:). Echter achteraf lullen is altijd makkelijk.

1 like

Als je tussen de €500-€1000 wilt besteden, zou ik sowieso voor mechanisch gaan. Uiteraard is van belang dat je kiest wat je mooi vindt, maar gelukkig is er keus te over in deze prijsklasse en kun je prima kwaliteit kopen.

Waarom struin je niet rond op de Horlogemarkt hier? Staat altijd genoeg moois, ook in ‘jouw’ prijsklasse :wink:.

Aan bovenstaande adviezen valt weinig toe te voegen.
Enige Tip die wel van belang is , in deze prijs klasse zou ik vooral wat juweliers afstruinen en lekker gaan passen.
Dan weet je echt , of wel of niet de klik er is.

Heel veel plezier op het forum!

Brand het geld echt keihard in je broekzak om uit te geven? Of mag het ook wat minder.

Want als je een Quartz chrono zoekt, zou ik deze zeker overwegen. Hou je nog wat centen over voor een leuke Seiko automaat, bijvoorbeeld een duiker. En dan nog is je budget niet op…

Ik heb ze 325 euro gezet, speciaal forum prijsje
gr roel

ff refererend naar jouw link vd Seiko Kinetic
heb je ervaring met de Fruugo webshop ?
( ik snuffel daar ook wel eens rond maar nog nooit de knoop doorgehakt )

grt. Gerard

Nee, geen koop ervaring mee, maar wel een leuke korting op de kinetic diver.
Het lijkt mij een heel normale webshop.

Grt.