(Vraag)prijzen op Chrono24

:point_up:

Waarom zou je jezelf de ellende op de hals halen om particulier te kopen als je hetzelfde horloge bij een betrouwbare professional voor hetzelfde geld kan kopen?

2 likes

Precies dit, 4,5 k voor een seamaster bij een particulier of 4,5k bij een handelaar. Allebei dezelfde leeftijd…De particulier vertrouwen op zijn blauwe ogen? Of de handelaar die een reputatie heeft hoog te houden?

1 like

Helemaal mee eens, maar belachelijk als je naar de prijsverschillen kijkt op chrono. Handelaar of pasticulier. Dus als je idd voor het zelfde geld het bij een handelaar kunt kopen zou je wel gek zijn om het particulier te kopen. Maar chrono is natuurlijk niet heilig, er zwemmen meer vissen in de vijver. Dus kijk en vergelijk :wink:

1 like

De betrouwbaarheid van handelaren is ook niet altijd goed te toetsen.

Daarnaast, als het horloge nog fabrieksgarantie heeft is bij een handelaar ook geen meerwaarde op garantie gebied.

1 like

Klopt, maar in mijn geval, ik gebruik handelaren die hier op hf zitten en of hier goed aangeschreven staan…

1 like

Zo zijn er ook een boel goed aangeschreven particulieren op HF in het blauwe deel bijvoorbeeld.

4 likes

En als die iets hebben neem ik dat ook in overweging. Heb ook al een paar deals gedaan…

1 like

Dat zal maar nog steeds beter dan een particulier. Daarnaast heeft een gerenommeerde handelaar over het algemeen wel een reputatie te verliezen. Mocht er iets zijn dan zal een handelaar eerder dan een particulier bereid zijn om een deal terug te nemen.

2 likes

Misschien is de strekking van mijn post niet goed overgekomen maar ik wilde aangeven dat het zeker niet altijd nodig is om een handelaars premium te dokken om een (betrouwbaar) horloge te kopen.

Er is veel verschil tussen dezelfde prijs bij een handelaar als particulier een horloge dat bij een handelaar veel meer kost dan particulier (als ik het even mag omdraaien). Het zal aan het, wie, wat, wanneer liggen. Een middle man die ook er aan moet verdienen tussen het proces uit halen zal voor de kopende en verkopende partij vaak goedkoper uitvallen iig.

Dat was mijn opmerking hierover. Vaak niet dus. particulieren die handelaarsprijzen vragen dan stap ik naar de handel…

2 likes

De nagel op de kop heet zoiets …
Topic mag dicht , alles is gezegd :wink:

1 like

Ik heb nu een probleem met Chrono24.
Breitling Superocean, 3100 overgemaakt afgelopen zondag. Ze hebben nog steeds niets ontvangen.

Alle bewijs opgestuurd, Bank gebeld, alles gegevens weer gecontroleerd.

Reply steeds, nothing we can do we received nothing.

Iemand ervaring hiermee?

1 like

Heb zo wel horloges gekocht van particulieren op Chrono24 en ook zelf als particulier op C24. In beide gevallen prima te doen als je maar vooraf goed communiceert als verkoper of koper. Ik gebruik de laagste C24 prijzen in Europa als referentie. Als dat (inclusief de kosten) een redelijk bedrag voor je is dan kun je daar prima verkopen.

1 like

Ik heb zelf geen ervaring met (ver)kopen op C24. Maar dat is wel heel vreemd. Zelfs in hun (website)systeem zouden ze moeten kunnen zien dat jij betaald hebt. Daarin wordt normaliter alles gelogd.

Personen of bedrijven die hun horloges TE duur aanbieden verkopen deze horloges niet.

Maar TE goedkoop zijn en behoorlijk ver onder de marktprijs aanbieden komt ook niet betrouwbaar over vind ik.

Verder is het natuurlijk altijd “Buy the seller”. En is het te mooi om waar te zijn… dan gewoon laten schieten.