(Vraag)prijzen op Chrono24

Ik wil drie horloges verkopen om ruimte te maken voor wat nieuws. Ondanks een groot aantal bijdragen blijf ik op Trustlevel-1 hangen, dus verkoop aan een mede-HF-lid via het blauwe gedeelte is helaas onmogelijk ( :sleepy:). De aard van de horloges past niet goed bij Marktplaats, dus ik wil ze verkopen via Chrono24. Bij het opstellen van advertenties noemt Chrono24 echter een veel lagere adviesverkoopprijs dan ik bij de daar aangeboden soortgelijke horloges uit de EU zie. Vraag: waardoor wordt dat verschil, dat oploopt tot ruim 30% veroorzaakt? Hebben kopers veel minder over voor een horloge van een particulier dan voor een soortgelijk horloge van een handelaar? Of zit er zo’n groot verschil tussen de vraag- en verkoopprijzen op Chrono24? Alvast bedankt voor jullie inzichten.

3 likes

niks van aantrekken gewoon iets onder een handelaar gaan zitten

2 likes

Dat is idd het geval. Zeker als je bedenkt dat je niet beschermd bent door Trusted Checkout als je van een particulier koopt.

Maar Chrono prijzen zijn behoorlijk opgeblazen, dat komt mede doordat dealers hun af te dragen commissie willen goedmaken.

4 likes

Als je een daadwerkelijke verkoopprijs wil zien kan je op eBay of fora zoeken

1 like

Welke gaan eruit?

wellicht verkoopt iets beter met een lagere prijs zodat C24 meer zeker is van commissie, als is ie wellicht iets lager?

2 likes

Het hangt natuurlijk af van het specifieke horloge, maar horloges verkocht door handelaren zijn ook vaak gewoon nieuw. Het is logisch dat er voor een tweedehands horloge van een particulier (veel) minder betaald wordt.

Een vorig bericht, waarin ik advies vroeg inzake de waarde van een horloge dat ik misschien wil verkopen, is door de beheerder verwijderd, en die actie zal een volgend trustlevel vrees ik niet hebben bevorderd. Ik durf het daarom niet aan om hier merken en types te noemen, maar het gaat om horloges in de prijsklasse van € 700 tot € 1.000.

3 likes

In deze prijsklasse kan je prima terecht op marktplaats hoor….

Heb daar ook al vaker horloges verkocht in deze prijs range.

1 like

Dat komt me bekend voor.

Heb zelf iets VERGETEN bij een zoekertje en ze hebben me “ handmatig “ op trustlevel 1 gezet , en dit blijft zo ……
Blijkbaar was mijn opmerking daarover niet gewenst

Dikke pech natuurlijk

1 like

Het blauwe deel is sinds een paar jaar dramatisch om je middensegmentje te slijten. Of je moet een inruil, lowball bod of meer dan normale afschrijving accepteren.

Marktplaats werkt 10x beter. Je moet wel berichten van het schuim der aarde voor lief nemen, dat dan weer wel.

Of zelf grijs inruilen uiteraard. En soms, heel soms wil @Daffie of @JackW je incourante shitter ook kopen.

14 likes

Op marktplaats gaat dat heel goed…
Diverse horloges met een iets hogere prijsklasse daar goed op verkocht….
Maar je krijgt inderdaad wel vaak hele rare mensen die bieden of chatten op marktplaats… maar die heb je hier ook :grin:

3 likes

Dat lijken me bij uitstek horloges voor MP

2 likes

Momenteel adverteer ik ook op C24 en die waardebepalingen gaan idd alle kanten op. Zet een vraagprijs met daarin je marge voor verkoopcommissie verrekend en probeer het dan los te laten voor de komende 3 maanden. :wink: Succes!

1 like

Het valt mij juist op dat sommige horloges ongelooflijk onrealistisch geprijsd zijn, waardoor je ze gewoon beter nieuw kunt kopen en garantie hebt.

Klopt. Dat zijn de mensen die hun huiswerk niet doen of net zoals de bakker hun prijs mee laten stijgen met de inflatie 🤷

1 like

Pff fat chance…ik raak mijn incourante shitters niet eens kwijt hier. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

jNwmsKcMCwN74eRmEOc6q2TfLYvOpQCarMUZQ22u7+MULLjA4BjKtwjE8ZmEzCtQvPeoPofRlgdMD30Q2gAAAAASUVORK5CYII=

2 likes

Zoals hiervoor al meermaals aangegeven: Marktplaats.
En dan gewoon niet reageren op idioten of golddiggers. De serieuze pik je er met wat gevoel wel uit.

Laatste jaren beter via MP verkocht dan in het blauwe deel hier.

4 likes

Geen idee waardoor dat verschil zo oploopt, zelfs als je de prijzen van handelaren vergelijkt zie je belachelijke verschillen en ja dan die commissie he, zit wel in de prijs verwerkt maar dat geldt natuurlijk ook bij particuliere verkoop. Op chrono moet je echt zoeken naar de krenten in de pap. Maar hetzelfde geldt hier in het blauw, alleen betaal je hier geen commissie maar ook in het blauw zitten soms grote verschillen, dus ook een kwestie van vergelijken. In tegenstelling tot MP vind ik het blauw hier betrouwbaar, dus of geduld hebben tot je TL2 bent en anders moet je wel andere wegen zoeken zoals MP en You Tube,etc wel oppassen wie je binnenlaat! Wel slim je vraagstelling, wedden dat je pb’s krijgt :wink: