Vraag reparatie Seiko 8f56-0020 schakelband

Ik heb me hier aangemeld, in de hoop dat iemand weet waar ik de schakelband van mijn 8f56-0020 seiko kan laten repareren.

Ik vind het ongeloofelijk dat ik voor een horloge van €1200 word weggestuurd, omdat Seiko die niet kan repareren.

Wat ik kan vinden is dat Seiko geen banden of onderdelen van deze band (meer) heeft.
Misschien dat je een donorband kunt vinden.
Als het goed is staat het typenummer van de band ergens in de sluiting en kun je er gericht op gaan zoeken.
Ook zou het handig zijn als je kunt omschrijven e/of verduidelijken met foto’s wat er precies aan mankeert.
Er zijn hier dan wellicht handige Harry’s die een oplossing hebben.
Succes.

2 likes

Ik ben zo vrij geweest je titel wat aan te passen in de hoop dat je snel antwoord krijgt. Maar foto’s zullen zeker helpen.

1 like

Er stond er laatst eentje te koop op Uhrforum voor meen ik 100 E, met horloge welteverstaan. :smirk:

Edit* Volgens mij was dat de 8f32, zou ook moeten passen denk ik al is het een titanium band.

1 like

Ook ebay in de gaten houden, deze ben je net misgelopen voor 72 Engelse ponden.

Alvast erg bedankt voor jullie snelle reacties, ik vond zelf alleen een exemplaar voor €415.
Zoals de foto’s laten zien heeft Seiko voor dit model een schakelband bedacht die afwijkt van veel standaard schakelbanden.
En alleen omdat er een link is gebroken, zou dit horloge dus waardeloos zijn geworden, ik vind dat toch bizar.

Ik mag blijkbaar als nieuw lid geen link uploaden, dus geen foto helaas!!!

Er is dus een schakel gebroken, er zit een metalen stripje in dan aan 1 kant is afgebroken.

Het nummer op de sluiting is ; 48P7-B-I

Als nieuw lid kan ik helaas geen foto’s uploaden.

Ik denk het wel hoor (ik weet het wel zeker eigenlijk)

Dat was 2 jaar geleden,…net misgelopen idd. :slight_smile:

Inmiddels al gewoon lid. Dus uploaden zou moeten kunnen.

edit: verkeerde draad!

1 like

Is er dan een andere manier om een foto te uploaden, ik zie alleen de weblink optie.

Oh jij bent wreed!

Edit :joy::joy:

Derde naar rechts vanaf weblink, upload

Nog een poging dan;

http://i65.tinypic.com/70gaki.jpg

http://i68.tinypic.com/24cyzo8.jpg

Bingo! Ik heb er nauwelijks verstand van maar dit lijkt me slechts een push pin vervangen, kost geen drol.

1 like

Ja, dat dacht ik ook, daarbij heb ik ±5 jaar geleden ook al eens zo’n pin laten vervangen.
Ze hebben er 2 weken naar gekeken en m ook naar Seiko opgestuurd en die zeggen gewoon helaas…ik ben pislink. :sunglasses:

Nope gewoon een nieuwe pushpin maar snap dat seiko liever heeft dat je een nieuwe koopt, maar komt goed en morgen ff naar een juwelier hobbelen voor een nieuwe.

Je snapt t niet, ik heb m naar Strego gebracht, waar ik m ±12-13 jaar geleden heb gekocht,…die hebben er 2 weken naar gekeken, m ook nog naar Seiko opgestuurd en het antwoord weet je!

Ik zal op zoek gaan naar een Turkse horlogemaker, die fixen volgens mij alles…ik ga met mijn auto ook nooit meer naar de dealer. :stuck_out_tongue_winking_eye: