Allen, een vraag. Ik merkte iets op bij mijn Rolex. Wanneer ik aan het wieltje draai om op te winden, dit schokkerig gaat. Doe ik iets fout? Wanneer je de tijd insteld dit niet nodig is? Omdat het al genoeg spanning heeft?
Ik kan mij herinneren dat het normaal soepel draait (lichte schokjes)
De tijd toen ik het horloge even wilde aanpassen (tijd) was 13:00 in de middag, naar 13:05 in de middag dan loopt het gelijk met mijn werkklok.
Klinkt een beetje als het opwinden van een al volledig opgewonden horloge en dus het slippende mechanische wat er voor zorgt dat je het horloge niet te ver kunt opwinden.
Hoe oud is het? En wanneer was het laatste onderhoud gepleegd?
Zoals je het beschrijft klinkt het alsof een en ander gesmeerd en schoongemaakt moet worden. Daar had ik namelijk zelf ook een keer last van.
Bedankt voor de antwoorden, even aanzien. Ik zal wanneer ik weet wat het precies is, dit posten.
Ik vermoed dat het tegen het ‘over’ opwinden van het horloge is. Aangezien de laatste beurt vorig jaar was. Via juwelier Burger. Waar ik het horloge ook gekocht heb :).
Nee zeker niet! Dat ik hem te ver opwind, het viel mij gewoon op aangezien ik per ongeluk aan de kroon draaide toen ik de tijd had verzet, dat is iets anders dan expres