Vraag Rolex Submariner ref: 16610

Allen, een vraag. Ik merkte iets op bij mijn Rolex. Wanneer ik aan het wieltje draai om op te winden, dit schokkerig gaat. Doe ik iets fout? Wanneer je de tijd insteld dit niet nodig is? Omdat het al genoeg spanning heeft?

Ik kan mij herinneren dat het normaal soepel draait (lichte schokjes)

De tijd toen ik het horloge even wilde aanpassen (tijd) was 13:00 in de middag, naar 13:05 in de middag dan loopt het gelijk met mijn werkklok.

Ben ik te bang? Of…

Had je het horloge al een tijd gedragen die dag?

Klinkt een beetje als het opwinden van een al volledig opgewonden horloge en dus het slippende mechanische wat er voor zorgt dat je het horloge niet te ver kunt opwinden.

1 like

Het horloge heb ik inmiddels meerdere weken al om, dat zou het zeker verklaren. Aangezien het keurig op tijd loopt zonder afwijkingen :).

Hoe oud is het? En wanneer was het laatste onderhoud gepleegd?
Zoals je het beschrijft klinkt het alsof een en ander gesmeerd en schoongemaakt moet worden. Daar had ik namelijk zelf ook een keer last van.

Biertje helpt enorm :beer:

3 likes

Dat voer ik alleen aan mijn potentiele kopers…

1 like
2 likes

Grappig dat er antwoorden komen op een vraag/verhaal waarvan ik geen idee heb wat er bedoeld wordt :flushed:

3 likes

Ik neem aan dat de TS bedoelt dat het opwinden wat stroever gaat (iets meer ratelt zeg maar).

Heb dit ook gehad en was met een service verholpen.

Bedankt voor de antwoorden, even aanzien. Ik zal wanneer ik weet wat het precies is, dit posten.

Ik vermoed dat het tegen het ‘over’ opwinden van het horloge is. Aangezien de laatste beurt vorig jaar was. Via juwelier Burger. Waar ik het horloge ook gekocht heb :).

1 like

Leg hem een paar dagen weg en probeer het opnieuw. Dan weet je het zo lijkt mij!

1 like

De vraag is echter, waarom wind je je horloge zover op?

Omdat het kan (waarschijnlijk)

Mensch is een vreemd dier

Nee zeker niet! Dat ik hem te ver opwind, het viel mij gewoon op aangezien ik per ongeluk aan de kroon draaide toen ik de tijd had verzet, dat is iets anders dan expres :wink:

Als dit een échte service is geweest dan hoeft dit echt niet na slechts 1 jaar opnieuw…:wink:

Overigens heet dat image in de volksmond een image

2 likes

Jip en Janneke taal, de kroon uiteraard.

:nerd_face:

Je hoeft je nergens voor te schamen, de meeste Rolex bezitters weten toch niet hoe zo’n ding heet :wink:

image

:grin:

1 like

Maar serieus, je kan hem toch 2 dagen laten liggen en dan eens opwinden…