Mijn skx007-J is onderweg en ik ben voornemens het standaardglas te vervangen voor saffier.
Ik wil dit voor het eerst zelf gaan doen en heb wat meer info nodig dan alleen de filmpjes op youtube
wat is de benodigde maat en dikte van het nieuwe glaasje zowel in flat als double-domed uitvoering?
geeft AR coating veel blauwe vertekening of is no coating dan beter?
waar vind ik het best een kwaliteitsglaasje of heeft iemand ervaringstips voor aankoop?
moet het saffier gelijmd worden tijdens plaatsing of is alleen de pers gebruiken al voldoende?
Alleen als je een leuke foto wil maken. Dan zit de AR altijd in de weg voor de rest zie je de blauwe gloed niet als je zelf recht op de plaat kijkt en is het glashelder. Ik heb de “blue AR sky domed sapphire” van dr. Seikostain uit Polen (ebay), maar ook al eens bij Crystaltimes gekocht en niks anders dan lof hiervoor
Bedankt voor jullie bijdragen Ik ga het zelf doen, dat moet lukken
Ik zie wel dat er stevige prijzen gevraagd worden voor de saffiertjes, heeft iemand nog een voordeliger on line adres, waar tevens goede glaasjes worden geleverd ?
Als je het wil, mag je de mijne kopen!
2-2.5 maanden oud en helemaal krasvrij (duh ), maar ik heb zelf een keramische insert gekocht van DLW watches en die staat iets omhoog. Ik stoor me echter kapot aan het hoogteverschil insert-glas. DLW verkoopt zelf 5.5mm (!!) saffier die wel aansluitend is op de insert, dus daar wil ik voor gaan. Als je de gewone SKX insert wil gebruiken, dan sluit mijn saffierglas wel naadloos aan.
Hier het plaatje van DLW zelf om te zien wat ik bedoel:
Mocht je interesse hebben of meer foto’s willen zien, stuur me dan maar een berichtje. Als je hem liever nieuw hebt, dan geef ik je toch de tip Crystaltimes of natuurlijk ook DLW. De laatste is nog wel redelijk aan de prijs, 47 dollar.