Vraag: schroevendraaier vs Speedy

Wie het weet mag t zeggen graag: welke maat schroevendraaier is er nodig om het schroefje voor de stift/kroon los te maken van een cal. 1861 Speedmaster?
1mm of kleiner?

Achtergrond:
Mijn nieuwe aanwinst, de Mitsukoshi mod (ex van @jeroenderee en daarvoor Windhund neem ik aan), heeft een paar stofjes onder het glas en aan de rand van de plaat. Is verder netjes gebeurd, maar wat has been seen enz…
Ik ga m gewoon zelf openmaken (ook wel eens een seiko gemod zeg maar😜), maar wil wel de juiste tools hebben voordat ik begin.

Dank

2 likes

Bestel dan ook even een blokje rodico :ok_hand:t2:

Lees dat het met een 1mm schroevendraaiertje moet lukken.

2 likes

Wel uitkijken met dichtmaken met dit weer. De luchtvochtigheid hier in huis was bijna 70% vandaag :scream:

1 like

Of een serieuze ontvochtiger gebruiken… Deze foto in 't atelier gemaakt bij 64% in de woonkamer.

1 like

Dat is een ideaal klimaat toch? :wink:

Goed punt mbt de LV… anders wacht ik nog effe, geen haast.

Maar… welke maat? Weet jij vast en zeker! :grimacing:

Ik denk niet zo snel in maten, maar in kleuren - Bergeon schroevendraaiers gaan op kleur. Ik denk aan de gele hier. :slight_smile: Pic van dezelfde set die ik heb:

Dat zou dus 0,8 mm. zijn.

3 likes

Ik ga ern mooi setje bestellen dan maar, dank

Edit: iemand nog een tip voor een goed webadres voor een setje draaiers? Hoeft geen bergeon te zijn voor i.p. 1x klussen…

Je gaat toch niet met een Aliexpress setje aan je Speedmaster werken…?

Daar komt 't al snel op neer anders… Bergeon maakt ook setjes met 5 stuks trouwens. Scheelt een hoop, maar je gaat later wel mis grijpen mocht je er serieuzer mee bezig gaan.

Op eBay best te vinden, maar je betaalt snel veel te veel. Cousins is alleen handig als je meer nodig hebt, want hun porto is pittig. En je moet een account aanmaken, en verplicht met CC betalen.

Nee geen Action spul hoor

Maar bv dat spul van watchtool.de,Swiss nog wat, kan toch ook wel

Da’s allemaal Chinees. “Official Geneva” my ass. Die man verkoopt rotzooi. Stay clear…

2 likes

http://www.topdealer.nl/beco-technic-205940

Dit is een prima setje toch? Beco is een goed merk voor iemand die er niet dagelijks mee werkt lijkt me.

Ja beco zat ik ook net maar te kijken :+1:t2:

1 like