Zijn meestal, tenminste mijn ervaring, de eerste paar keer niet echt heel soepel ook dat gaat over !
MeistersingerFan Schreef:
ecodrive Schreef:
een sprintje van 5 is niet genoeg gewoon ff
blijven dragenNee, snap ik. Maar ik zeg nu ook maar wat.
Maar ook dat knopje werkt beetje raar. Om hem dan
weer gewoon te laten tikken e.d. ik raak er zelf
ook beetje ontmoederd vanā¦Dat het kwa energievoorziening geen kerncentrale
is okā¦
Ontmoederd raken is ook niet leuk voor vader.
Liever een kinetic dan een batterijtje.
Je moet eerst wel even goed doorschudden voordat er een
beetje jus in komt.
Zoān 200 x heen en weer is net genoeg voor 1 dag gangreserve.
Flink blijven schudden dus (wel eerst de vrouw eraf halen anders loopt die niet meer)
Na het checken van de hoeveelheid energie die erin zit pakt de secondewijzer
na een tijdje de positie op vanwaar die weer verder moet.
De reutelende rotor is normaal.
ha ha ha
dat zoān stom simpel ding zoiets teweeg kan brengen zeg !
Loop nu op oude lcd Casiootjes en keukenklokken die Seiko maar vooruit te kijken !!
Doet ie het nou wel of niet ?
Houthakker Schreef:
Liever een kinetic dan een batterijtje.
Je moet eerst wel even goed doorschudden voordat
er een
beetje jus in komt.
Zoān 200 x heen en weer is net genoeg voor 1 dag
gangreserve.
Flink blijven schudden dus (wel eerst de vrouw
eraf halen anders loopt die niet meer)
Na het checken van de hoeveelheid energie die erin
zit pakt de secondewijzer
na een tijdje de positie op vanwaar die weer
verder moet.
De reutelende rotor is normaal.
dat je hem flink moet schudden geloof ik ja !
ha ha ha , ( uh, ik heb nog wel een idee , waarbij ze hem flink heen en weer beweegt !) Kinetic forever !;)
Hier heb je het āmonsterāā¦
Uurwerk is idd al wat ouder. Bij de betere Seikodealers hebben ze een apperaatje waar ze de condensator electronisch maximaal op kunnen laden ( is ook beter voor de condensator ) . Duurt ongeveer een paar uur. Sq 50 duidt op het 50 meter waterdicht zijn van het horloge. De schaal verdeling is helaas iets anders dan eerder beschreven; 10 sec is minimaal 1 dag, 20 sec is minimaal 2 dagen en 30 sec is 3 dagen minimaal reserve. Dit kaliber Kinetic heeft nog standaard geen maanden energie. Veel plezier met het horloge.
Als ik het goed heb maakt Seiko al lang geen 3m22 kinetics meer, misschien kun je uit het serienummer de leeftijd herleiden. Het eerste cijfer geeft het jaartal aan. De leeftijd zal dan ergens tussen 1994 en 2004 liggen waarschijnlijk.
De kans dat de accu niet goed meer is, is erg groot. Je kunt proberen het horloge flink te schudden ( +1000 keer). Lang stil en leeg liggen kunnen ze niet goed tegen. Als de AD de accu kan vervangen door een nieuwe li-ion variant heeft je vrouw een klokje met een mooie gangreserve (zo rond de 6 maanden ).
Het volledig opwinden daarvan heeft wel wat tijd nodig. Ik meen ergens gelezen te hebben dat 20.000 swings nodig zijn om de nieuwe li-ion varianten volledig op te winden. Helaas werkt een normale watchwinder niet omdat deze niet genoeg snelheid maken.
Overigens is het heel normaal dat de rotor van deze modellen goed en duidelijk te horen is.
sq100 Schreef:
Als ik het goed heb maakt Seiko al lang geen 3m22
kinetics meer, misschien kun je uit het
serienummer de leeftijd herleiden. Het eerste
cijfer geeft het jaartal aan. De leeftijd zal dan
ergens tussen 1994 en 2004 liggen waarschijnlijk.De kans dat de accu niet goed meer is, is erg
groot. Je kunt proberen het horloge flink te
schudden ( +1000 keer). Lang stil en leeg liggen
kunnen ze niet goed tegen. Als de AD de accu kan
vervangen door een nieuwe li-ion variant heeft je
vrouw een klokje met een mooie gangreserve (zo
rond de 6 maanden).
Het volledig opwinden daarvan heeft wel wat tijd
nodig. Ik meen ergens gelezen te hebben dat 20.000
swings nodig zijn om de nieuwe li-ion varianten
volledig op te winden. Helaas werkt een normale
watchwinder niet omdat deze niet genoeg snelheid
maken.Overigens is het heel normaal dat de rotor van
deze modellen goed en duidelijk te horen is.
Jeetjeā¦
Mwah, ok. Ik zal het nummer eens posten.Schei er voor nu even mee uit met dat ding⦠Misschien kun jij de leeftijd bepalen dan. Op zich wel grappig. Zal echt uit een oude voorraad komen , maar 2004 ?? Een nieuwe vintage⦠pfff⦠ha ha ha
zal maar niet zeggen , wat ik er nog voor betaald hebā¦
MeistersingerFan Schreef:
Jeetjeā¦
Mwah, ok. Ik zal het nummer eens posten.Schei
er voor nu even mee uit met dat ding⦠Misschien
kun jij de leeftijd bepalen dan. Op zich wel
grappig. Zal echt uit een oude voorraad komen ,
maar 2004 ?? Een nieuwe vintage⦠pfff⦠ha ha
hazal maar niet zeggen , wat ik er nog voor betaald
hebā¦
De kinetics gaan nog voor aardige bedragen op ebay. Ik zou er in elk geval wel voor proberen te zorgen dat de AD je voorziet van een nieuwe accu
Waarom een nieuwe accu ?? Ik zou eerst eens kijken wat er gebeurt als ie een tijdje is gedragen !
ecodrive Schreef:
Waarom een nieuwe accu ?? Ik zou eerst eens kijken
wat er gebeurt als ie een tijdje is gedragen !
Ik doelde ook op een nieuwe accu als het horloge steeds na 4 uur weer stilstaat. Inderdaad eerst eens flink bewegen ermee om de reserve op te bouwen.
Hoi,
Ik heb dat āschuurā of opwind geluid ook bij mān BFK en sommige Etaās dus denk dat dat geen kwaad kan (?)
Maar denk dat je accu kaduuk is.
Mvg Jelle
mooieklokjes Schreef:
Hoi,
Ik heb dat āschuurā of opwind geluid ook bij mān
BFK en sommige Etaās dus denk dat dat geen kwaad
kan (?)
Maar denk dat je accu kaduuk is.Mvg Jelle
Beetje kort door de bocht die conclusie wat betreft die accu die kapot zou zijn !
Hier ook een Kinetic (SRX004), ritselt bij bepaalde bewegingen en dat is goed:)
Deze is ook handopwindbaar, maar door hem een minuutje te schudden laad ie veel sneller op is mij opgevallen. Gelukkig wordt het aangegeven door een āgangreservemeterā.
Maximaal oplaadbaar tot 1 maand.
Broerlief heeft sinds een week of 4 ook een Kinetic (SKA433), zo uit de winkel om de pols (niet handopwindbaar). Hij heeft hem alleen sāavonds om, en in het weekend. Geeft geen krimp en blijft lopen.
Wij vinden het een ideaal systeem:~
In de handleiding van het horloge zou al iets moeten zijn vermeld van de gangreserve. Op de site Rob van Herpt (Monsterwachtes.nl) staat bij de BFK Kinetic duiker een tabel van gangreserves van Kinetic horloges. Voor het 3M22 uurwerk staat in deze tabel een maximale gangreserve van 7 dagen. Het gaat waarschijnlijk om een (veel) ouder model Kinetic, wat al eerder door forumleden werd aangehaald. Bij latere Kinetic uurwerken werd de gangreserve (heel) veel ruimer (zie dezelfde tabel)
Het horloge heeft zo het zich laat aanzien voordat jij het kocht al behoorlijk lang in de winkel gelegen. Dat hoeft overigens helemaal geen nadeel te zijn. Het is helemaal niet denkbeeldig dat de condensator door het lange stilliggen zijn beste tijd gehad heeft voordat hij aan zijn actieve leven kon beginnenā¦
Als blijkt dat het horloge inderdaad al behoorlijk lang in de winkel heeft gelegen (hier is nog geen keihard uitsluitsel over), is een verse condensator noodzakelijk, getuige de zeer beperkte gangreserve. Verder kan ik mij voorstellen dat je de leeftijd van het horloge alsnog bespreekt met de AD. Misschien is hij bereid om alsnog iets met de prijs te doen.
Succes!