Beetje “stomme” vraag…
Stom , omdat ik het wellicht zelf al in kan vullen , maar ook weer niet , omdat ik er zelf totaal geen ervaring mee heb.
Gisteren een gewone (leuke), simpele Seiko Kinetic (nieuw bij AD) gekocht voor mijn vrouw.
Type : SWP043p1 Een sq50 ? iemand ? volgens mij al wat ouder model ? Niets bijzonders , maar een aanbieding(kje) , en ik dacht daar kan niet zoveel mis mee.Gewoon een leuk ding , waarvan ik niet meer verwacht dan dat ie redelijk precies de tijd aan geeft.
Nu vond ik het horloge in de winkel al een hoop herrie maken , maar zoals gezegd , ik "“ken” ze niet , en dacht dat dat zo hoorde beetje…
Je hoort duidelijk dat hij opwind zeg maar. Vond het zelf wel wat hebben , omdat ie beetje “leeft”… Echt een mechanisch geluidje. Ook voelbaar “in” het horloge zeg maar…
Doet elke Kinetic dat , of is het meer het gevoel en “geluid” van een ETA-automaat ??
Ook stond hij na 4 uur al stil ? , toen viel het ons op… ( condensator of bekend euvel ? ), ik zeg maar wat he ?
Ook snap ik het knopje van de “energievoorziening” niet helemaal ? op sommige zit een schaalvedeling, dit is een gewone wijzerplaat…hoe schat ik dan met de sec. wijzer de energie in ? Ook dit knopje werkt niet echt “lekker”
Natuurlijk dinsdag terug , maar zou het sneu vinden als hij nu alweer opgestuurd zou moeten worden , het lijkt mij dat ie vanuit de winkel al niet echt ok was…
Wat kan je nu verwachten van een gewone simpele Kinetic ?
Mijn vrouw is al een beetje klaar met het Kinetic-gebeuren…