Vraag: Seiko MM - Seiko Sumo

Beste leden,

Wie heeft er ervaring met bovenstaande horloges?
Beide heb ikzelf nog niet in het echt gezien/gevoeld en ik vroeg me af of “Marinemaster”, die 4x zoveel kost, ook daadwerkelijk dit geld waard is.

Qua design vind ik beide klokken nagenoeg even mooi. Alleen de bezel van de MM spreekt mij iets meer aan, maar om daar nou zoveel extra geld voor uit te geven.

Uiteraard weet ik dat er verschil is in uurwerk, echter ik ben geen freak op het gebied van accuratesse. Het uurwerk moet gewoon goed en degelijk zijn. Als ik het om de zoveel tijd even moet bijstellen maakt mij dat niets uit. Voor mij hoort dat bij een mechanisch horloge.

Ik heb overigens ook nog een Orient Star (300m) op de site van Seiya gezien. Deze zit prijstechnisch tussen beide Seiko’s in. Heeft iemand ervaring met dit merk en wellicht ook met dit horloge???

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,

Ron.

Mag ik je voor een comparative review hiernaar verwijzen:

http://www.larrybiggs.net/scwf/index.php?mod=103&action=0&id=1181579469/

Lees veel, uiteindelijk moet je zelf de knoop doorhakken!

Wat maakt trouwens die Orient Star 300m zo duur? Ik vind het een prachtige klok maar voor $1000+ dollar koop je een aantal mooie klokken ipv één.

Dit is nou ook precies wat ik bedoel. Veel mensen laten hun kwaliteitsoordeel afhangen van het prijskaartje. Ik krijg het gevoel dat Seiko en ook Orient hierop inspelen. Volgens mij wijken deze drie klokken kwalitatief veel minder van elkaar af alsdat het prijskaartje doet vermoeden.

Maar wellicht dat iemand die ervaring met deze horloges heeft dit kan weerleggen.

Groeten,

Ron.

Ik heb de Sumo gehad en heb nog steeds de MM300 evenals nog wat andere Seiko MM’s.

Zoals alle Seiko’s biedt de Sumo waar voor zijn geld.

Vergelijken met een MM gaat me wat ver, je moet ze naast elkaar leggen, goed bekijken en bedienen.
Dan zie en merk je waarom de MM 4x zoveel kost als een Sumo. Het bedienen van de kroon is een genot en ondanks zijn formaat draag de MM comfortabel. Het klopt allemaal bij deze Seiko. De prijs vind ik meevallen tov andere “merken”. Overigens maakt de monococque constructie van de MM het geheel duurder als met een normale achterdeksel.

Wanneer je ooit in de buurt bent, je bent van harte welkom.

Hallo Lucien,

Bedankt voor je reactie.
In welke regio woon je, wellicht wil ik inderdaad eens een keer van jouw aanbod gebruik maken om de klok een keer in het echt te zien.

V.w.b. de zg. “Monocoque constructie”, wat houdt dit precies in?

Groeten,

Ron.

zeno Schreef:

V.w.b. de zg. “Monocoque constructie”, wat houdt
dit precies in?

Groeten,

Ron.

Dat wil zeggen: geen losse bodem, uurwerk wordt van bovenaf geplaatst.

Thanx Bernard!

Yaffle

Je kunt toch wel zien dat dit kwalitatief weer een stapje verder is. prachtige klok.

Het verbaast me, trouwens, dat er een stalen band aan zit :wink:

Groeten,

Martin

Vind die Marine Master zo gaaf, echt niet normaal.
Hoe vind je trouwens het verschil tussen de Sumo en de Tuna (ook al is ie quartz). Is de Tuna beter afgewerkt?

Deze is ook mooi?:slight_smile:

Gr dennis

Zowel de MM als de springdrive vind ik prachtige horloges. Op internet lees je er heel veel goede dingen over. En springdrive, interessante techniek, als ik het allemaal goed begrepen heb. Ik zou ze graag eens in het echt zien. Ik hoop ze op de rikketik tegen te komen.
Die lijst met horloges die ik in het echt wil zien wordt maar langer en langer… en langer.

En langer.

Michel

Ola Tom,

Heb alleen de oude tuna’s, niet de huidige. En ook geen sumo, dus wordt lastig om een echt gefundeerd antwoord te geven. Wat ik wel weet is dat de kwaliteit van de prospex series (tuna, samurai(met kroonbeschermer, zonder is geen prospex) etc) een stuk beter is dan van de “gewone” modellen.

Yaffle

Hier nog een linkje:
http://ablogtoread.com/2008/08/16/automatic-movement-based-seiko-prospex-marinemaster-sbdx001-is-worthy-swiss-competitor
Er staat in het verhaal dat hij maar 10-15 seconden per maand achterloopt.
Voor een automaat is dat natuurlijk geweldig.
Lijkt me een prachtige klok.
Wie heeft er 1 ?