Vraag: SKX007/009 met 6R15 ?

Is er hier iemand die wel eens een SKX007 of 009 heeft uitgevoerd met een 6R15 uurwerk?
Ik zie op het web wel wat voorbeelden van een NH35 in een SKX007 maar hoewel er hier en daar wel gesproken wordt over een 6R15 in een SKX007 zie ik geen concrete voorbeelden.

Ik zou het nl wel willen proberen maar heb weinig ervaring :wink:

Zal vast passen maar dan moet je de dial aanpassen ivm alleen datum…

Heb ik, in deze zit weer een 6R15.

Het enige wat je nodig hebt is een SARB059 kroon (die helaas niet meer wordt gemaakt).

Artifice maakt aftermarket kronen voor de 0020 case met de 4R/6R stem, en ik ben bezig met Crystal Times om aftermarket kronen te laten maken met de Signed S erop en een 4R/6R stem :+1: Denk nog 5 weekjes tot ze klaar zijn.

14 likes

Nice ! :wink:
Zit daar een originele Seiko dial in? Dus met alleen ‘date’? Ik zou zelfs een no-date wel aardig vinden.

Er is geen orginele no date Seiko dial.

3 likes

Dus die Sumo dial past gewoon in de SKX007 case?

Lief van je.

4 likes

:man_shrugging:t2:

Yes

1 like

Thanks,
Dan ga ik eens even kijken wat ik er van ga maken :rofl:

index
202southampton

5 likes

Hey, als ik een goed idee heb waarvan ik weet dat het gaat verkopen… :man_shrugging:

7 likes

Is ondernemerschap en intiatief nemen in dit land al zo verdacht geworden dat je nou in de verdediging schiet? :hushed:

Lees het nou maar als dat ik dat bedrijfspand als een visioen zie van succes en groei. Ja ik weet dat je een baan hebt en daar niet mee gaat stoppen. Maar dus bedoeld als aanmoediging! :tada::confetti_ball::tanabata_tree::dizzy:

1 like

Kun je een SKX kroon niet op een 6R/4R stem schroeven? Of heeft die een andere diameter?

Als de stem te verwijderen was uit de kroon, dan wel.

Oef, ja ik zie dat die nog heel beperkt te krijgen zijn, maar tegen een behoorlijke prijs … € 50/st :face_with_raised_eyebrow:

Waar? Ik kan ze niet vinden namelijk. Voor 50 koop ik er meteen een paar.

Ik was wat te snel … :roll_eyes:
Ik zag deze maar wanneer je doorklikt kom je er achter dat ze uitverkocht zijn …
Sorry :sweat_smile:

Als je er eentje langs ziet komen voor 110+ moet je niet raar opkijken.

Ik heb weer eens wat bedacht …
Maar het samenstellen wil dus niet omdat de stem niet uit de crown wil. Mmmm, mijn technisch gevoel zegt dat wat in elkaar is gezet ook weer uit elkaar wil. Maar ik zie dat ik uiteraard niet de eerste ben die dat ook heeft gedacht … Kortom; ‘UITDAGING’.

Dit is misschien nog een mogelijkheid: