Vraag sluiting

De glasp van mijn tag heuer 1500 professional series wd1214-do gaat altijd heel moeilijk open. Je moet aardig wat kracht zetten om die open of toe te doen. Iemand die weet hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Mogelijk moet er “iets” in de sluiting bij/uit gebogen worden. Moeilijk daar zo op afstand een diagnose voor te stellen. Ff langs een goede juwelier als je het zelf niet ziet.

Ja vrees er ook voor. Thx

Gaat het veiligheids klepje moeilijk open of de vouwsluiting.

Soms wil iets bijenwas of Fomblin aan het opstaande lipje helpen, in ieder geval NOOIT het lipje buigen. Bij openen wil het vaak ook helpen door na het openen van het veiligheidsklepje een vinger tussen de ban en de sluiting te leggen en naar je toe te bewegen > springt dan gemakkelijker open.

Plaats anders even een foto van de geopende sluiting want ik weet niet zeker of dit model een opstaand lipje in de onderste slotplaat heeft of er 2 lipjes aan de klep zitten net als bij een submariner

Ik ben zo geneigd om WD40 te roepen.

Ik weet niet of dat een goed idee is, maar ik zou 'm volspuiten. Het reinigt en smeert. En ruikt ook nog wel lekker. :slight_smile: Aan de gevolgen van deze boodschap kan geen recht op schadevergoeding ontleend worden. :slight_smile:

1 like