Vraag ; Te mooi om waar te zijn FC chrono ?

Heb € 1500,- geboden. Bod is geaccepteerd, en overdracht mag bij een juwelier plaats vinden.

Maar ja …

www.marktplaats.nl/m1758259029

1 like

Deze dus…

Scheelt de rest weer een paar ‘klikken’.

3 likes

FC is niet het makkelijkst te verkopen horloge merk, dus het zou zomaar legit zijn.

4 likes

Ophalen bij met Juwelier.
Wat kan je gebeuren?
Beetje chineese plastic folie erom heen inderdaad.

Ja tuurlijk, dat gaat een juwelier echt top vinden…:rofl:

Ik zie veel rode vlaggen, ‘gekregen horloge’ nieuwprijs 5-6 k en nu voor 1500?

1 like

Was al aan het zoeken, bedankt :pray:t2:

1 like

Ja dat idd

Ik zou allereerst opzoeken om welk model het precies gaat. Op basis van het plaatje zou ik afgaan op de manufacture collectie. Maar een vergelijkbaar horloge zou rond de 3k gaan. Daarnaast is de prijs die hij vraagt opzich niet gek. FC gaat geregeld met korting over de toonbank.

Daarnaast vind ik het nogal een rare situatie om de overhandiging te doen bij een juwelier? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een juwelier wilt bemiddelen in deze situatie.

Uiteindelijk moet je zelf nadenken wat je doet, het is jouw geld. Maar… houd wel rekening met alle red flags die andere inderdaad benoemen.

1 like

Ik denk dat 1500 een reele waarde is dus het is niet ‘te mooi om waar te zijn. Restwaarde is nihil dus je moet hem alleen kopen als dit je ‘grail’ is. Bij twijfel niet doen…

2 likes

1500 euro voor een tweedehands FC, natuurlijk grijpt die verkoper dat bod met beide handen aan :innocent:

2 likes

Nieuwe FC zitten vaker in dit soort folie, dus dat ziet er gewoon goed uit… en de prijs is ook niet ‘to good to be true’ maar wel gewoon een redelijk goeie deal! Enjoy! FC is echt ondergewaardeerd op HF. Edit: ook nog flyback chrono… ga je voor dit bedrag niet snel ergens anders vinden! Heel cool!!!

Ik zie weinig mis hoor, gewoon bij hem thuis ophalen weet je toch waar de beste man woont… Fraai horloge en wat moet je met restwaarde? Voor 1500 een mooie koop.

Op chrono gaan deze rond de 2500-3000.

De prijs is op zich prima voor een afschijfkanon als Frederique Constant.
Lijkt me niet te mooi om waar te zijn… zou zelfs nog een beetje proberen eraf te krijgen.

Weet wel dat je deze 1500 er nooit meer uit haalt als jij hem ooit gaan verkopen.

3 likes

Dat is nieuw bij een dealer

1 like

1500 euro voor een tweedehands FC van deze variant is ja…:thinking:

Op de bekendere veilingsites worden deze wekelijks aangeboden.
Je kan zien wat daarin de waarde is wat ervoor word geboden.

Wat het verhaal ook is van de betreffende verkoper.
Vraag even naar het certificaat.
Deze moet er ten alle tijden bijzitten ook wanneer deze op een veilingsite is aangeschaft.

Bij erkende dealers zijn deze ingevuld en onderstempeld, bij veilingsites (meestal) niet.
Dan kan je gelijk zien of deze bij een erkende dealer is verkocht of…
Ook belangrijk voor de “fabrieksgarantie” mocht er in de toekomst wat mee zijn.

€1500 voor een verguld horloge is sowieso niet het allerbeste idee.

3 likes