Vraag Tudor buiten cosc norm

Sinds een half jaar heb ik een Tudor black bay 58 uit 9- 2020. Het automatische uurwerk is cosc gecertificeerd. Bij mij loopt het horloge echter buiten de cosc norm met -9 seconden per dag.

Mijn vraag aan jullie is de volgende: Er zit vijf jaar garantie op het horloge en volgens mij wordt bovenstaande dan ook keurig binnen de garantie verholpen. Echter ben ik het horloge dan wel een poosje kwijt. Is het dan wellicht slimmer om het bij een horlogemaker in de buurt voor eigen rekening opnieuw af te laten stellen? Of zou dat niet verstandig zijn?

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties!

3 likes

Ik zou voor zo’n duur horloge lekker de garantie aanspreken

7 likes

Daar heb je juist garantie voor

1 like

Ik zou ook voor de garantie gaan

1 like

Plus dat je restgarantie waarschijnlijk vervalt als je hem door een derde partij laat openmaken.

8 likes

Zou hier zeker de garantie aanspreken; met een beetje geluk vervangen ze meteen ook enkele, of alle, pakkingen. Ze moeten er 100% zeker van zijn dat-ie weer fabrieks-specs waterdicht is. Of vraag het meteen even bij het inleveren!

1 like

:point_up_2:t2: Garantie

Zoveel?!
Ja het is geen Rolex natuurlijk.

Na 4 jaar kan dat zomaar hoor. Zat-ie wellicht al af-fabriek iets in de min. Dat mag namelijk. De Rolex-opmerking is - nou ja - just typical. :roll_eyes:

Heb bij dat merk vaak hetgeen veel mensen (ik ook) bij Frankrijk hebben. Prachtig land, maarre…

7 likes

Kennelijk niet het andere topic gelezen :joy:

1 like

Top, bedankt! Ga de garantie aanspreken,

2 likes

Nee als je nog garantie hebt zeker doen
Het is een mooi horloge
Was maar een grapje.

2 likes

Ik heb ook een Black Bay 58 uit september 2020.
Zelfde probleem als jij. Horloge loopt ca. 11 seconden per dag te traag.
Ik ga binnenkort naar de dealer :sheep: :lemon:

Ga je dan naar Schaap & Citroen?

Klopt. Al kun je het horloge bij elke officiële dealer afleveren volgens mij.

Wie zijn dat nog meer dan S&C in NL dan?

Pertijs Breda

1 like

En Gassan.

1 like

Hier idem. Mijn BB58 ook van 2020 met ook ca. -10 sec. p.d. Eigenlijk vanaf het begin al.

Ik geef hem alleen liever niet af aan de AD. :grimacing: Want door schade en schande weet ik hoe ze ermee omgaan. Ze zien het letterlijk als een toolwatch.

1 like