Vraag van een nieuwkomer

Vind ik erg lastig. Ik zou hem persoonlijk waarschijnlijk niet kopen met die wijzerplaat. Minder dan 100 Euro denk ik :thinking:

1 like

Ik vaar altijd blind op @wbcoupe dus dan wil ik hem ook niet meer kopen…

1 like

Hartelijk dank voor de informatie. Ik dacht dat ik een uniek horloge had.

2 likes

Het is waarschijnlijk wel een redelijk uniek horloge, maar dat wil niet meteen betekenen dat het veel waard is. Ik heb ook heel unieke horloges liggen die toch maar een paar tientjes waard zijn. :blush:

Maar misschien zit ik er wel naast met m’n schatting, blijft toch lastig als er weinig vergelijkingsmateriaal is.

4 likes

Kun je misschien eens een goede, scherpe foto van de wijzerplaat maken?

1 like

Sta toch weer te kijken van de expertise op dit forum! :nerd_face:

p.s. die lumen kan wel eens radioactief zijn.

Best een geinig ding. Zeker geen kermiskwaliteit. Jammer van die plaat

1 like

De zaak van Jac Milikan in Oegstgeest, zoals op het doosje staat, bestond van 1938 tot 1964.

Leuke achtergrond informatie hierover:


Klik op plaatje voor méér scherpte

Bron: Historische Vereniging Oegstgeest
https://historischeverenigingoegstgeest.nl

Welkom heer Van der Born, op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Zoals u reeds hebt ervaren, is men over het algemeen zeer bereid informatie te delen en op te zoeken indien niet direct paraat.
Dus om informatie te vergaren en kennis op te doen bent u volgens mij op de juiste plek (niet dat ik daar een aandeel in zal hebben, maar dat terzijde).

Gelet op uw werkzaamheden lijkt het mij wel interessant, uw lidmaatschap hierzo. Ik vind het altijd wel leuk om mee te lezen met vragen en antwoorden zoals deze. Ik hoop dan ook dat u vaker een dergelijke vraag zal stellen. Ook wel interessant om te zien wat er zoal binnenkomt in een kringloop. Dus ook als u wel al voldoende informatie heeft over een horloge, kan het leuk zijn om dat hier te delen.
Ik zie bijvoorbeeld een door u aan te maken topic “bij ons in de kringloop” voor mij, met een wekelijkse update van wat er binnen is gekomen (of een andere frequentie, afhankelijk van de instroom uiteraard).
Daarnaast kunnen natuurlijk topics zoals deze voorbij komen, als u informatie wenst.

Voor wat betreft informatie over werkzaamheden aan mechanische horloges, daar zijn een aantal topics van leden met uitgebreide (foto)verslagen over te vinden (met de zoekfunctie en de juiste woorden; het vergrootglas bovenin).

Nogmaals, welkom alhier en ik hoop meer topics van u te mogen zien!

2 likes

Geweldig ! Zeer bedankt voor deze extra informatie.

1 like

Vandaag is het horloge door kringloop project op marktplaats geplaatst. Hopelijk komt het bij een liefhebber terecht !

1 like