Met of zonder flapje? Is vaak de reden waarom ik geen nato/zulu koop. En als het rubber is is zo’n flapje alleen maar extra storend denk ik…
@anon50762135EV als de band voor een niet al te grote pols zonder flapje te dragen is doe ik mee
Met of zonder flapje? Is vaak de reden waarom ik geen nato/zulu koop. En als het rubber is is zo’n flapje alleen maar extra storend denk ik…
@anon50762135EV als de band voor een niet al te grote pols zonder flapje te dragen is doe ik mee
Kak… Zoals ook mijn vrouwen, ik wil ze zonder flapje…
Straks maar even van Hooff bellen wat de OEM rubberen band kost.
Ik zit nu op een klam eiland en heb maar één klok bij me, duiker mét rubber band.
Dat bevalt prima, kan het van harte aanbevelen!
Is de standaard meegeleverde band bij de SK007
ik wil er ook wel eentje, dus als @Logie en/of @anon50762135EV gaan bestellen dan wil ik wel meedoen met verzendkosten delen
Het flapje wordt niet teruggestoken zoals bij een nylon nato, maar wordt aan het einde in een gesp/ring gestoken. Voor smalle polsen is de band wat lang, maar het rubber is heel eenvoudig op maat te maken. Ik heb het uiteinde keurig rond afgeknipt en je kunt niet zien dat de band is ingekort. Het uiteinde blijft prima stevig zitten in de gesp, ook tijdens zwemmen.
Ik heb met mijn horloges nog niet gedoken of zelfs maar gezwommen… Maar… zou ik met een horloge 't water in moeten… dan zou ik kiezen voor of een NATO, of een ISOFRANE.
ik heb 2 Isofrane banden, een zwarte en een Oranje, de Oranje zit nagenoeg permanent op mijn Subdelta Periscope, terwijl de zwarte regelmatig aan de Instrument 2 zit.
Zowel de Nato’s als de Isofrane’s zijn in mijn beleving bijzonder prettige comfortabele banden.
't mooie van een NATO is, heb je gezwommen, dan trek je binnen 5 seconden die natte nato eraf, en doe je er een droge om… (hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Zulu’s , maar die heb ik niet.
Die Rubberen Nato’s… ik kende ze nog niet. maar dat is volgens mij wel "best of both worlds… de looks van een Nato, 't comfort van Rubber… ze zijn ook sneller droog natuurlijk… een natte nato kan volgens mij nog wel eens “klef” aanvoelen voor ie helemaal droog is… al zal ie in een zonnige warme omgeving snel drogen denk ik…
Even een gedachte… ga je ermee zwemmen in een zwembad, en kies je voor een Nato, hou er dan rekening mee dat de kleur kan verbleken als gevolg van het chloor in het water… spoel sowieso je horloge na het zwemmen (of het nou in zee, of in een zwembad is) af met schoon (zoet) water…chloor en zout zijn niet goed voor je pakkingen op lange termijn. maak er een gewoonte van ze naderhand af te spoelen… zelfs douchen met je horloge om, is niet goed voor je pakkingen… 'k heb mijn vader’s horloge al eens op de bank gehad voor een nieuwe glaspakking, omdat de oude totaal verbrokkeld was… hij hield em ook altijd aan onder de douche…
Bedankt allemaal.
Ook voor de site watchgecko. Daar ga ik zeker een paar banden van proberen.
Verzendkosten zijn E3,52 en gaat best redelijk snel.
Als je samen besteld moet je binnen NL ook nog versturen en kost je E1,50 ofzo.
Heb je E2 bespaard
Edit…minder want je deelt die E3,52🤔
dacht dat ik 15 pond zag staan, zal ik me hebben vergist…
Per koerier idd. Dan wel verzekerd volgens mij.
Voor zekerheid mss handig. Bij mij tot nu toe geen issues…paar keer besteld en normale post gekozen.
heb nu ook normale post gekozen. IK laat me eens verrassen, zal hem tzt wel op het forum tonen.
En thnx voor de watchuseek-kortingscode, scheelt toch weer een paar euries!
Lijkt jullie dit iets?
http://www.yellowdogwatchstraps.com/shop/4577904755/black-rubber-rally-tropic-nato/10675525
Mooi
Isofrane is top en ik vind dat daar niets aan kan tippen. Dik, comfortabel en door de stijf/soepel/stroefheid is ie lekker los te dragen. Kost een paar centen maar dan heb je echt wat.
Dat lijkt me eerder door blootstelling aan UV licht. Veel glaspakkingen zijn van hytrel, een soort nijlon.
ontopic:
Over de droogtijd van een NATO: je zwembroek is een grotere lap natte stof aan je huid. Als je die draagt althans. Volgens mij is een mesh verder onovertroffen op dit vlak, maar die wil Cliogek niet.
Vind je het gek?
Ja. Maar ik heb er nog nooit een gehad (op een duiker, wel eens een milanaise op klassiekere horloges).
De bescherming van een NATO tegen verlies te water is trouwens nog wel een pluspunt. Maar ja, hoe groot is die kans.
edit: ik hou niet zo van de combinatie chrono/duiker trouwens
Minpunt is dat ze een centimeter wijderder worden in het water.