Hoi! Ik hoop dat hier Een Edox expert rondwaart . Mijn opa droeg (vol trots een Edox Dolphin 42123034 1960-1969. Ik kwam hem vergeten tegen in een laatje en dacht die ga ik laten opknappen. Een nieuw raamwerk en bandje. Ondertussen werd ik nieuwsgierig naar de handleiding, wat het toen gekost heeft, hoeveel er geproduceerd zijn, dat soort dingen. Bepaald niet omdat ik er geld in zie, want dat is niet zo, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Helaas kom ik de handleiding en de adviesprijs toen nergens tegen. Weet iemand hier waar ik dat kan vinden? Zou ik erg leuk vinden.
Disclaimer: ik ben géén Edox expert. Maar ik zie op Catawiki een zwart exemplaar uit die periode die voor €85 is verkocht. En die ziet er 3x beter uit.
Dus economische waarde niet hoog, emotionele waarde wel.
Dank voor je reactie! Die kwam ik ook tegen. Voor de duidelijkheid ik ben opzoeken naar de catalogus prijs uit de jaren zestig. Ik ben geenszins van plan hem te verkopen.
Ik denk dat hier een AS handopwinder in zit, waarschijnlijk geen snelverzet. Dus ouderwets doordraaien? Misschien kun je wel heen en weer pendelen tussen 20:00/21:00 en 1:00 om het proces iets te versnellen
Exemplaar van mij heeft een ETA2783 automaat, dan heb je een snelverzet via de kroon.