Vraag voor de horlogemakers

Nu heb ik mijn Ebel opgestuurd naar de USA. Netjes ingepakt in luchtkussens en in bubbelplastic.
Nu kreeg ik te horen dat de Ebel het niet deed (liep prima bij versturen) Hij was ermee na een horlogemaker gegaan en die vertelde hem dat een robijn eruit was gevallen en die het uurwerk blokkeerde.
Dit zou ongeveer 300 euro kosten om op te lossen.

Nu heeft het horloge wel een manufactuur uurwerk, maar ik vond de kosten nogal hoog…
Nu is mijn vraag ten eerste hoe dit kan gebeuren. Ik heb hem echt goed ingepakt. Ik heb wel eens vintage horloges ontvangen die gewoon in een dunne enveloppe zaten en het nog gewoon deden
Ten tweede, zijn de kosten voor het vervangen van een robijn niet wat hoog???

Grappig, dat was ook mijn gevoel toen ik dat las. De kans is aanzienlijk dat ze je gewoon een poot willen uitdraaien.

Groeten,

Martin

Hij wilde hem zelf al terugsturen maar het ging namelijk om een ruil niet om verkoop.
Geloof ook wel dat de beste man niet aan het liegen is, hij heeft er namelijk ook geen voordeel bij

onmogelijk om op afstand te beoordelen, maar hoe kan een robijn (lagersteentje??) er nou uitvallen? deze zitten in de bruggen geperst.
het enigste wat ik me zou kunnen voorstellen is dat het incabloc-veertje losgeschoten is, waardoor het bovenste lager eruitgevallen is, maar dat is toch wel heel errug zeldzaam.
Dat het aan de verpakking zou liggen, lijkt me toch wel sterk, ik heb al heel wat (ouwe) horloges vanuit de hele wereld ontvangen in een simpele luchtpolsterenvelop, daar is tot nu toe nooit niks mee gebeurd (afkloppen…)

Maar goed, als 'ie inderdaad stuk is, is dat natuurlijk wel heel erg vervelend voor beide partijen; hopelijk is 't in alle redelijkheid op te lossen en hou je de schade beperkt!

Groet,
Paul

Misschien is het een idee om een paar goede foto’s van het defect te laten sturen? Zodat je weet en ziet wat er mis is.

Waarschijnlijk moet het uurwerk ver uit elkaar om die robijn terug te plaatsen, het is niet een kwestie van even op de plaats drukken. Dus uurwerk eruit, wijzers en plaat eraf, enz.
De incabloc robijn kan van buiten geplaatst worden.

Tom,

Ik vind dit een zeer vreemd verhaal. Heel veel horloges die ik bezit komen overal ter wereld vandaan en ik heb nog zo iets meegemaakt als dit verhaal van jou.

Bovendien heb je het heel zorgvuldig verpakt en als liefhebber doe je dat ook. Je neemt daar geen enkel risico mee.

Je zegt wel dat er voor hem geen voordeel is te behalen, maar als jij de schade betaalt en het is niet zo dan heeft hij wel 300 Euro extra. Overigens merkwaardig dat je over Euro’s spreekt en niet over Dollars voor iemand uit de VS.

Ik zou ook om foto’s vragen en het het eventueel terug laten sturen.

Dit is de Ebel die je hier te koop hebt aangeboden als ik mij niet vergis, kan mij niet voorstellen dat daar iets mis mee zou zijn.

Probeer in ieder geval de schade zo klein mogelijk te houden, want ik neem aan dat de tegenprestatie nog niet geleverd is.

Heel veel succes er mee.

De verkoper sprak over 435 dollar, ik heb dit voor het gemak maar even omgerekend.
Het eerste wat de verkoper zei is dat hij het horloge wil terugsturen dus van financieel gewin lijkt mij geen sprake.

Zodra die terug is gaat ie naar mijn horlogemaker en laat ik hem nakijken.
De Ebel liep voordat ik hem opstuurde 2 sec per dag voor. Gangreserve was goed.