Vraag voor mijn maat: Dagelijks horloge 300,-

Gewoon een good old SKX007 op jubilee

of een Citizen NY0040 op staal

Als ie verder niks met horloges heeft zal ome agent vast wel bang for buck kunnen appreciëren.

2 likes

image
image

Casio Edifice EFR-S108D-1AVUEF

Quartz, dus accuraat en schokbestendig. Saffier dus het glas zal niet te snel krassen. Klaar voor 119,- euro! (Geen reclame uiteraard)

4 likes

Of iets van precista?

De PRS-52 a.k.a. “Baby” Dreadnought lijkt mij - zeker voor iemand bij de politie - echt een stoere en super degelijke topper. Incl. verzending vanuit het VK zal de PRS-52 om en nabij EUR 400,- bedragen. Omdat het budget een goede EUR 300,- mag zijn, opper ik deze toch maar, nadat mr.chielos al Precista aandroeg.

https://www.timefactors.com/prs52.htm

3 likes

Mijn alpiner x! In het kader van meer blauw op straat :sunglasses:

2 likes

Goede keuze mogelijkheden. Ik ben benieuwd wat het wordt.
Mocht het ook tweedehands zijn stel ik ook nog een tissot t touch voor.

1 like

Ik zou lekker voor quartz gaan, met tritiumgasbuisjes dus altijd zichtbaar
handig bij nachtdienst bijvoorbeeld
Deze NITE bijvoorbeeld of Luminox.
Allebei goed waterdicht, 200 meter en schokbestendig.

4 likes

De seiko turtle is tweedehands te vinden onder de 300 euro, of jouw maat dat prettig vindt om dan voor tweedehands te gaan is dan weer de vraag. Al bij al wel een geweldige klok.

Het liefste zou ik een marathon divewatch aanraden (de 36 of 41mm) maar die ligt zelfs met quartz uurwerk buiten het budget…

3 likes

Krijgen we wel een update?
Heel HF leeft mee !

2 likes

Waar ik nu ook eens aan zit te denken is de nieuwe seiko sports, misschien met dat mooie blauw? Voor 280 piek ongeveer net zo duur als de skx maar wel met een beter kaliber, jammer genoeg geen screwdown maar als hij daar geen last van heeft al bij al ook een prachtige klok

3 likes

Niet echt. Ik weet uit ervaring dat mensen in 2020/2021 die niet van de techniek (of de status :wink:) van een mechanisch horloge houden, zich gaan ergeren aan een ‘tijdmeter’ die niet op tijd loopt. Ik vind dat zelf als liefhebber van techniek al een nadeel en ben ook maar gestopt mijn familieleden en vrienden aan een mechanisch horloge te ‘helpen’.

Jep. Mijn ervaring met mensen in 2019 en 2020 is alleen precies het tegenovergestelde. Mensen die superhappy zijn met een automaat. Daarom vraag ik het.

Assumption…

Daarnaast … what’s the hurt?

1 like

:smile: Jij verkeert gewoon in betere kringen.

Mogelijk niets, maar:

Betekent voor mij quartz

![afbeelding|352x500](upload://qekFB0AgnvLNktk4kMQntRGQsYA.jpeg) ![afbeelding|539x500](upload://84N7TJzMhDtTw5rzi9gEo8T3P56.jpeg)

ProTrek voor 100% functie
Ecozilla als je ook looks wil.
Beide onverwoestbaar.
Bandjes gaan wel stuk overigens, beide al vervangen.

En voor mij een vraag.

Mogelijk weet hij niet veel van de techniek maar hij weet vast wel wat hij wil.

Als hij kan leven met een horloge dat hij waarschijnlijk elk weekend op de exacte tijd moet zetten, dat stilstaat wanneer hij het 2 dagen niet draagt en dat t.z.t. een servicebeurtje van €100,- nodig heeft is een mechanisch horloge (ook) een goed idee.

Wil hij een betrouwbaar horloge waarop altijd de juiste tijd is af te lezen en dat als enig onderhoud, om de paar jaar, een nieuwe batterij (bij solar niet eens) kost, dan is quartz voor hem waarschijnlijk geschikter/praktischer.

Ik ben benieuwd wat het wordt. :thinking:

1 like

Aangezien de exacte tijden moeten worden onthouden bij bijvoorbeeld een aanhouding is een accuraat horloge wel belangrijk.

1 like

Als hij van de stijl van Navitimers houdt zou ik hem inderdaad eens naar de voorstellen van @ElderRuwy laten kijken. De casio en citizen zijn wel voor de grotere pols. De seiko kan je makkelijk op een kleine pols dragen.

De casio van @rolex5513 ziet er ook heel leuk uit en saffier lijkt mij wel een grote plus.

Hij kan er ook 2 kopen :see_no_evil:

1 like

Laat hem eens kijken naar de Pro Trek series. Minder grof dan de G’s. Maar kunnen tegen een stootje. En voor 300 heb je denk ik wel een solar en radio controlled versie die altijd goed loopt. Mooie digi/analoge modellen… :ok_hand:t3::ok_hand:t3: