Binnenkort ben ik een dag in Hamburg. Wie heeft er tips voor geslaagde etalagekwijlsessies en evt. aansluitend winkelbezoek aldaar? Heb zelf, o.a. via de site van Sinn, al gezien dat Willer en Goldene Zeiten interessant zijn, beide voor het middensegment, Becker en Mahlberg voor het midden- en hogere segment.
Evt. tips voor een goed en betaalbaar eetadres zijn ook welkom.
Ander adres is Altes MĂ€dchen wordt van eten voorzien vanuit de keuken van de Bullerlei (eigenaar is een bekende Duitse tv kok, al weet ik niet of dat een aanbeveling is maar het eten is zeer goed). Zit in een oud slachthuis, heel apart ingericht en elke zondag live muziek, vooral Jazz
Ik zou bij Hentschel Uhrenmanufaktur gaan kijken, voor het betere handwerkâŠ
In Hamburg/Eppendorf. Heb hem in MĂŒnchen ontmoet bij Munich-Time.
Heel aardige mensen, echte horloge liefhebbersâŠ
emveezet, ik hoop dat je âkwijlsessiesâ niet net zoals dit draadje een neiging tot âafglijdenâ met zich meebrengen en leiden tot een eventuele mooie horlogeaankoop
Misschien kun je een zoeksessie op uhrforum doen. Ik heb uit tweede hand de indruk dat in Duitsland ADâs wat eerder en meer geneigd zijn tot prijsconcessies, misschien kan iemand dat bevestigen.
Jups, zeker even de auto pakken naar Hentschel. Ook in 't echie echt prachtige horloges.
Ik was er paar minuten voor sluitingstijd, meen 14:45 op een zaterdag. Er was een sollicitant / stagiair die zijn tijd op vrat, dus om 14:55 ofzo deed een medewerker de luiken alvast dicht. De baas sommeerde de luiken weer te openen en ik denk dat hij een uur de tijd voor mij nam. Echt zulke mooie horloges, maar minder bijzondere uurwerken in de destijds nog enigszins âbetaalbareâ horloges.
Maar vond het zeer de moeite waard.
Ook even de tunnel pakken onder het water door, de liften maken het tot een soort ondergrondse eiffeltoren, maar dan gratizzzz.
Zal weer een hele klus worden om de vrouw bij de Mc weg te houden om wat fatsoenlijks te gaan eten. Aan de tips van jullie kant zal het niet liggen in ieder gevalâŠ
Eindelijk na de vakantie nu wat tijd om een kleine update over mijn Hamburg bezoek te doen.
Man, man, man wat een horlogeparadijs daarâŠWempe (meerdere vestigingen), Christ (ook 2 vestigingen), Bucherer, Goldene Zeiten, Becker, een Omega- en een Porsche Design brandstore en Mahlberg & Meyer (wellicht vergeet ik er zelfs nog wel 1). Bij de laatste lag er opvallend veel moois in de etalage (en ook op de website) met de vermelding âAus Privatbesitzâ, zgn. âgebrauchtuhrenââŠdie er opvallend nieuw uitzagen tegen zeker geen "nieuw"prijzen!
Bij Wempe kwam er gelijk een niet al te vriendelijke kleerkast naar buiten die mij duidelijk te verstaan gaf dat een foto maken als hieronder geplaatst niet toegestaan was. Fotoâs maken van individuele horlogeâs was wel toegestaan.
Na onze cruise (vertrek en aankomst Hamburg) heb ik op de terugweg het mooie stadje Lune(n)burg bezocht. Enkele fotoâs van zoân beetje het mooiste pand aldaar voeg ik voor de liefhebbers (zijn die er hier?) toe.
Nou, dat kan ik dus bevestigen. Naast de hierboven al genoemde afprijzingen bij Mahlberg & Meyer had Juwelier Haag in Lunenburg (ook maar een fotoâŠ) een splinternieuwe Tudor Pelagos 2-liner in de etalage liggen voor een mooie prijs! (net ietsje onder 3K). Tja, even snel via mobiel internet wat huiswerk gedaan en toegeslagen!! Overigens lag er nog genoeg ander lekkers, waarvan ook een deel behoorlijk afgeprijsd.
Al met al heb ik erg veel mooie-, bijzondere- en ook dure (paar boven 150K!) horloges gezien. Het was absoluut de moeite waard. Een aantal horloges vielen me i.r.l. tegen maar daarentegen heb ik er ook een paar gezien waarvan ik dacht: âzo, dat ziet er goed/beter uit i.r.l.ââŠVoorbeeld daarvan is de Rolex Cellini lijn. Wat een gedrochten vond ik dat in het verleden maar nu zitten er toch leuke modellen tussenâŠ