Vraag wat betreft pushpins

Beste lezers,

Ik heb recent op dit forum een Seiko 6619-8090 gekocht. Deze Seiko kwam met de originele stalen band uit 1967. Nu zijn mijn polsen van klein formaat en wilde ik dus een schakel verwijderen. De seiko gebruikt bij de schakels zeer kleine pushpins. Minder dan 10mm schat ik, maar de precieze opmeting heb ik op het moment niet. Nu ging een van deze pushpins kapot. Ik kan deze schakel nu dus niet meer gebruiken wat ik wel graag zou willen. Ik kon echter nergens klein formaat pushpins vinden voor deze oude band. Alleen pushpins van zon 12mm kon ik vinden. Hebben jullie enig idee waar (zeer) kleine pushpins te vinden zijn?
Mochten precieze opmetingen nodig zijn zal ik deze later toevoegen.

FYI, ben nieuw in de horlogewereld en heb er dus enigzins beperkt verstand van. Als ik onwetend klink verklaart dit het wellicht.

Gr Jedde

Beste Jedde, welkom op het forum!

Als je echt push pins zoekt (heb je misschien een foto) kun je op eBay rondneuzen. Ze hebben ze daar in alle maten. Goedkopen pushpins kun je op AliExpress vinden.

Stuur me anders even een pb met je adres dan stuur ik je voor het weekend een zakje kleine pushpins op.

4 likes

Een foto zou idd helpen. Ik heb ook wel wat op liggen wat zou kunnen passen.

@Ergo

Beste Mannen,

Hier een foto van de band.

Pushpin moet dus zo’n 10 mm zijn schat ik? Misschien weten jullie dat beter. Ik heb al gekeken op ebay maar ik kan niks vinden. (misschien zoek ik niet goed?) Enig idee hoe ik aan dit formaat kan komen?

Weet je wel zeker dat hier een pushpin in moet en geen ‘normale’ pin?
Zoiets?

Zet er eens een foto van de achterkant van de band bij indien mogelijk. Foto van de oude pin zou ook helpen

1 like

Het zijn wel pushpins, ik heb ze er dus uit gehaald (wat ik liever niet meer doe ivm het risico dat ik ze kwijtraak/sloop, maar om ze eruit te halen werkt de pin hetzelfde gewoon bij de bandaanzet. Je moet ze zeg maar indrukken zoals gewone pushpins, en dat kan aan beide kanten. Ik kan wel een foto van de achterkant maken maar hierop is eigenlijk niks te zien?

Maar, kortom. Ik heb wel eens bandjes verwisseld en weet hoe pushpins werken, deze werkte hetzelfde.