Ik denk zelfs dat er hobbyisten te vinden zijn die t puur voor de hobby doen. Misschien paar centen als onderdelen vervangen moeten worden enz
Nou nou, kalm aan, ouwe forum-BOA. Het is volgens mij heel normaal dat @pimhls wil weten of het zinnig is om in dit horloge te investeren. Dat is ook niet waar de door jou aangehaalde regel voor bedoeld is, maar wel voor de pandjeshuizen en opkopers die hier met hun ouwe troep en dollartekens in de ogen een foto neerkwakken om vervolgens nooit meer wat van zich te laten horen.
Met dit soort teksten maak je er niet echt een leuke ervaring van voor nieuwe leden die wat informatie komen zoeken.
Ik ben inderdaad hoofdzakelijk benieuwd naar of het laten servicen van dit uurwerk heel veel nut heeft, vooral gezien de horlogemaker met wie ik aan de telefoon sprak erop gehint had dat het hotloge hoogstwaarschijnlijk de kosten voor een service beurt niet waard is. Vooral gezien het om een simpeler dan simpel uurwerk en horloge bouw gaat, is het niet super zinvol om hem te laten servicen tenzij er sentimentele waarde aan het horloge verbonden is (en dat is er bij mij niet. Ik vind het gewoon een leuk klokje die ik eventueel zo nu en dan kan dragen).
Ik ken er geen.
Het servicen van 99% van de vintages horloges heeft geen financieel nut. Als jij dat horloge vaak wilt dragen moet je vroeg of laat tenzij je gewoon iets nieuws gaat kopen wanneer ie stuk is.
Uhh, sorry maar klemdeksels mét alsnog de nokjes komen in de 60’-70’er jaren ook voor (fake voordat Trump het uitvond ). Net als de beroemde ‘Electronically tested’ en duikermannetjes gravures
Alles om maar de indruk te geven van duurdere horloges te bieden.
Lijkt me niet dat hier een druk/klem dekseltje op zit, wel? Ik een tip van een andere HF’er gebruikt en geprobeerd met wat opgefrommelde tape de deksel eraf te halen, dit werkte helaas niet.
Ja inderdaad. Maar dat zijn de uitzonderingen. En BWC is net iets beter dan Buler en co…
Ik vind “jokkebrok” wel een lief (en zorgvuldig gekozen) woord. Ook helemaal niet vervelend bedoeld! Maar ja, als iemand letterlijk schrijft dat 'ie graag wil weten wat de waarde is - om welke reden dan ook - en dat een paar posts later ontkent jokt 'ie toch? Onniedan …
Dat valt wel mee hoor.
PS Zullen we het verder laten rusten? Het zonnetje schijnt! Fijne zondag …
Er zitten natuurlijk verschillende vormen aan waarde zowel financieel, sentimenteel, emotioneel etc. Ik zocht eerder naar een inschatting van de waarde om te ontdekken of het laten servicen/repareren van het horloge en uurwerk zinvol is. Als er immers een enorm lage waarde aan het horloge verbonden is, is het absurd om honderden euro’s neer te tellen voor een beurt - vooral gezien ik zelf geen echte waarde hecht aan het horloge. 34mm staat mij persoonlijk zelfs nog niet zo heel erg passend, ongeacht de staat van het horloge (alhoewel het natuurlijk wel een enorm klassiek formaat is van de periode waaruit dit horloge afkomstig is)
Ik bedoelde niet dat het bij deze dit zo was, wel meer dat het niet altijd garantie is voor schroefdeksel - heb er in 35 jaar toch best een paar gezien…
Overigens is Buttes, BWC etc niet alleen maar ‘betere’ kwaliteit - kwam ook wel met goedkoopjes uit in de magere jaren.
Tip uit andere fora:
als tape of rubber bal niet werken is het op lijmen van een flinke moer ook een optie (en met passende Sleutel of Bahco lossen) Lijm achteraf verwijderen met aceton…
Trump was al uitgevonden
Oké.
Eerst met een gewone kastopener proberen, toch?
Als je die eentje in huis hebt is dat wel de optie die de voorkeur heeft, lijkt me
Doe eens een foto van de caseback.
De tandjes, die is aardig vernacheld.
Je hebt overigens een gereedschapje nodig om dit type eraf te draaien. Zoiets:
Mja, das een standaard geschroefde caseback.
Een goeie rubberbal, lijm, prop tape wil wel eens helpen. Anders idd een goeie caseback tool
Dat heb je als ik met een stalen schaar aan de slag ga met een DIY mindset (wat overigens niet werkte, maar dat is wel te zien)
Goed dat het geen duur horloge is …