Kwam dit forum net tegen dus weet niet of ik het hier goed zet.
Ik was afgelopen week op internet aan het rondkijken om een horloge te kopen. Uiteindelijk via allerlei sites terechtgekomen op de site van Cortese Torino. Zag daar een aantal horloges staan die ik aardig mooi vond, waaronder deze twee:
CORTESE Gran Torino C12003 Chronograph
CORTESE Reale C10006 Chronograph
Daarna op internet geprobeerd wat meer info te vinden over dit merk (had er nog nooit van gehoord) en kwam toen een oud bericht ergens tegen dat dit meer een ‘plakmerk’ zou zijn. Beetje duur dan als je het mij vraagt die prijzen op hun site.
Maar nu zie ik vandaag op watch2day datzelfde horloge worden aangeboden voor 65 euro.
Mag geen link plaatsen zie ik, maar als je naar watch2day gaat staat hij meteen in beeld.
Ziet er best verleidelijk uit moet ik zeggen, maar wil het voor de zekerheid toch even hier vragen:
Zie dat er een Miyota OS10 uurwerk in zit, kan er weinig over vinden of dit ok is. Zit echter wel 2 jaar garantie op het uurwerk wat me uitstekend lijkt.
Buiten dat heb ik nog nooit wat op die site gekocht, iemand negatieve ervaringen hiermee?
Ik heb daar weleens wat besteld. Maar voor mij alleen Casio, Seiko en Timex. Voor sommigen is Deep Blue ook interesant.
De andere merken kom ik niet aan.
Verder altijd goede ervaring gehad. Alleen, heb ik wel eens gehoord, dat je bij aankoop van een quartz misschien rekening moet houden met een batterij wissel.
Voor €65 zou ik me niet druk maken of het een plakmerk is of niet. Als jij het mooi vindt dan zou ik het lekker kopen. Na deze post van mij gaan en nog 10 volgen die je een Seiko zullen proberen aan te smeren, maar trap er niet in!
Watch 2 day kun je best wel vertrouwen in geval van problemen lossen ze het netjes op,
je loopt volgens mijn ervaring goed wel kans op een batterij wissel
ik vermoed dat ze partijen oude winkeldochters opkopen.
persoonlijk zou ik ipv de Cortese liever de zwarte Spinnaker Hull kopen voor ongeveer hetzelfde bedrag… 100 m WR hacking Seiko automaat met luminova
dat is pas echt een serieuze klok, andere band erop zetten en je bent helemaal het mannetje.
Als jij hem mooi vindt en de prijs is voor jou OK, dan moet je 'm vooral kopen.
Ik heb er ooit een seiko gekocht (en zit nog te wachten op een air blue die hopelijk ooit nog eens voorbij komt in de verkoop) en mijn vrouw kocht er onlangs een spinnaker. Beide netjes geleverd, spinnaker kwam een paar dagen later dan oorspronkelijk aangekondigd maar er kwam wel een mailtje van ze dat het een paar dagen langer zou duren.
Misschien dat dat er ook wel tussen zit, geen idee. Maar er zit ook wel wat courant spul tussen zo nu en dan. Veel wholesale uit China denk ik.
Als ik het goed begrijp dus gewoon een prima site met goede service mocht er onvoorzien iets niet in orde zijn.
Nog 1 vraag, want heb echt de ballen verstand van horloges, maar m.b.t. de batterijwissel. Lijkt me dat dit niet handig is om zelf mee te gaan kloten, hoeveel kost het om dit door iemand te laten vervangen en hoelang zou die dan weer meegaan?
Miyota OS10: 3 jaar volgens de spec sheet (uitgaande van 1 uur chono-gebruik per dag). Een juwelier zal er zo’n €8 voor vragen Deze zal er normaliter een kwaliteitsbatterij instoppen. Op de markt goedkoper, maar dat zijn vaak duidelijke mindere batterijen.
In de regel wordt je bij een juwelier genept met batterij wissels ze vragen in het gunstigste geval € 7,- bij een sleutelshop maar het komt ook voor dat ze € 10,- of € 15,- vragen zeker als ze een waterdicht test moeten doen.
ik weet een juwelier die de pest heeft aan modellen die ze zelf niet verkopen
en dan gewoon een bedrag extra vraagt, ook knalt ie er 5 euro bovenop zodra hij een Zwitsers quartz uurwerk onder z’n neus krijgt terwijl het dezelfde batterijtjes zijn.
heb je echt een serieuze klok zoals breitling dan kun je hem vanwege de garantie beter naar de dealer sturen dat kost ook een pak centen maar dan doen ze soms nog wat extra service.
We hebben het over Cortese van nog geen 7 tientjes We hebben hier in het dorp een modewinkel die het gratis doet uit klantenbinding, ook als je het horloge ergens anders hebt gekocht
Mijn advies is, gewoon kopen.
Voor dat geld best een aardig klokje hoewel er voor een paar tientjes meer zoals al is gezegd ook wat anders te koop is.
Voor een batterijwissel niet naar een juwelenwinkel die alles verkoopt wat maar blinkt en er ook horloges bij heeft, maar een echte uurwerkhersteller zoals W&V in Alkmaar die ook wel wat horloges verkoopt voor erbij om maar wat te noemen.
Ik ga daar ook wel eens heen voor een batterywissel bij een duikhorloge, altijd prima geholpen voor weinig terwijl ik er nog nooit een horloge heb gekocht.
Dat soort winkels zullen er best meer zijn.
Google is your friend om het zo maar eens te zeggen
Dank allen. Nog best lang getwijfeld, vooral uiteindelijk of 48 mm niet veel te groot zou zijn (21 cm/8 inch pols omtrek), maar net 5 voor 12 letterlijk en figuurlijk toch maar besteld. Gaan het zien, ik laat wel wat weten als hij binnen is. Fijn weekend nog!