Vraag - (zak)horloge Elva?

Lieve horlogekenners,

Enkele weken geleden heb ik op een marktje in Frankrijk een klein zakhorloge gekocht. Ik ben geen kenner, het leek me eigenlijk gewoon leuk om 'm aan een kettinkje te hangen. Toch werd ik nieuwsgierig naar wat er precies om mijn nek hing en ben ik google af gaan speuren om iets meer te weten te komen, maar jammergenoeg liep dit op niets uit. Gelukkig vond ik wel jullie! en hoop dat er misschien iemand is die mij iets over het horloge zou kunnen vertellen. Wat het waard zou zijn (als het al iets waard zou zijn) is me niet echt belangrijk - mijn historica-hartje zou vooral het liefst weten van welke tijd 't is.

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik hier een foto aan kan toevoegen, dus zal voor nu proberen om 'm te beschrijven. Hij is:

• kleiner dan een gemiddeld zakhorloge, geloof ik
  • heeft witte romeinse cijfers op helder blauwe achtergrond-vakjes
  • de rest van de plaat is zilverkleurig met versierseltjes en zwarte, krullerige wijzers
  • tussen de 12 en het midden van de plaat waar de wijzers bevestigd zijn staat ‘Elva’
  • op de achterkant van het horloge zijn bloemetjes gegraveerd

Vooralsnog geloof ik dat hij niet open kan, maar misschien vergis ik me daarin. Meestal zou er nog iets aan de binnenkant van het klepje staan?

Liefs en bij voorbaat dank,
An

De kwaliteit is niet super, maar het beste wat ik uit mijn camera kan halen.

Hallo Anna,

Leuk klokje en nog er goed behouden. Vaak zie je dat de “tekening” al deels versleten is door het vele gebruik. De naam Elva zegt mij zo niet direct wat. Wellicht dat de andere horloge fanaten het weten…
Het gaat hier in ieder geval om een dames zakhorloge. Kun je het uurwerkje op de foto krijgen?

In ieder geval veel plezier ervan.

Groet,

Erik

Dag Erik,