Vraag

Per toeval ben ik op deze site terecht gekomen en volg de onderwerpen nu al enige tijd. Omdat ook ik besmet ben geraakt met het horloge virus ben ik weer op zoek naar een nieuw uurwerk.

Het zou moeten gaan worden een Baume & Mercier Classima executives XL of een Meistersinger automaat.

Wat zouden jullie doen?

Iemand nog tips, op en of aanmerkingen?

Ik hoor graag van jullie.

Mijn voorkeur gaat uit naar BM

succes

ik zou ook voor de BM gaan.

bm!

Waarom dan de BM en niet de meistersinger?

k zou zelf voor de Meistersinger gaan, alleen wlk model? Ik zou dan trouwns oo liever handwinder hebben en de 1wijzer versie.

Mischien dat je met plaatjes ook wat meer duidlijk kan maken en waarom je juist voor deze 2 kiest. Wat trekt je aan in de BM of juist in de MS?

JW

BM veel chiquer.

Ben het met spreker eens. Ik ben een leek op het gebied van hedendaagse horloges, maar was gewoon nieuwsgierig en heb de sites nagelopen m.b.t. de gewenste modellen.

Ik ga ook voor de BM Classima Executives lijn. Wat een uitstraling!

De Meistersingers komen wat goedkoop over, ten onrechte natuurlijk, maar toch. Lijken me goede Duits (?) degelijke tijdmeters, maar dat is het dan.

Ik ben op zoek naar een horloge tot ongeveer 1000.00 euro (liefst nieuw). Het moet een automaat zijn met een tijdloze uitstraling. Ik ben namelijk al in het bezit van enkele wat meer moderne horloge’s. Wat ik van de Meistersinger (scrypto met zwart band en ivoor kleurige wijzerplaat)) erg bijzonder vind is het doorzichtige uurwerk. De totale uitstraling van de BM spreekt mij erg aan (ik heb echter al een BM serie capeland met stalenband).

Hebben jullie anders nog een optie voor een ander model (automaat) tot 1000.00 euro met een tijdloze uitstraling?

Ik hoor graag van jullie.

het zal allebei wel even goed zijn, meistersinger is een merk dat er zeker mag zijn. Maar om eerlijk te zijn zou ik ook voor de merkwaarde gaan van Baume en mercier, dat is een merk met een langere gesschiedenis, de horloge houden een bepaalde waarde. wat meistersinger in de toekomst gaat doen valt niks over te zeggen, het is nog vrij jong.,

Een tissot le Locle is ook het kijken waard.

Ja, maar nou willie toch wat anders. Hij heeft al een BM (Capeland). Wat kan je kopen voor 1000 Euro? Dat is de zee opdrinken. Ik denk zelf aan een goede vintage JLC Memovox, maar dat is dan weer niet nieuw. Volgens mij worden er heden ten dage geen nieuwe horloges gemaakt met tijdloze uitstraling onder de 1000 Euro; een Patek Calatrava is onbetaalbaar.

Tissot le Locle, mooie klok, bedankt voor de tip!

Blancier is dat de moeite waard?

Ik hoor graag van jullie.

Frederique Constant, zat ik zelf ook nog aan te denken laatst. Een Nomos is ook heel mooi… nou, er is eigenlijk genoeg moois hoor. :smiley:

Deze vind ik zelf érg mooi, is er ook in staal, maar vind dit toch erg mooi geheel:


Hier een review van de FC, 5 pagina’s:
http://www.seventeenjewels.com/hbox/corner2a.html

Tissot le Locle:
http://collectiondemontres.free.fr/mapetitecollec__tissotlelocle.htm

Nomos Orion, ook érg mooi:

Frederique Constant is in Rose meen ik 650 (in staal dus nog minder)
Tissot is geloof ik 330
Nomos is nieuw met glazen achterwand 1120, met stalen wand kkost ie wat minder

Dit vind ik zelf hele mooie horloge’s én ook nog eens betaalbaar. Succes!! :smiley:

een goede JLC memovox voor 1000 euro ??? waar zijn die te krijgen ?

Lunesa Schreef:

Volgens mij worden er heden ten

dage geen nieuwe horloges gemaakt met tijdloze
uitstraling onder de 1000 Euro

Lunes, zijn de horloge’s die ik hierboven plaatste tijdloos genoeg? :smiley: Ik vind zoiets echt subliem, om m’n vingers bij af te likken. En dan voor die prijs… Ook nog eens mooie glazen ruitjes etc… niets mis mee. :smiley:

Vintage dus he? Kwestie van goed rondkijken. FYI, 1 $ =~ 0.791600 Euro.

Tja, dat is aan de vraagsteller om te beantwoorden. “The truth is in the eye of the beholder”. “Tijdloos” is vlgs. mij iets wat jaren meegaat. Of dit voor de door jou aangegeven modellen zo is, weet ik niet. Als jij het zegt zal het wel zo zijn. Het was een vereiste, dat in tweede instantie opkwam bij vraagsteller. Ik ben slechts een leek op dit gebied.

verkeerde topic…

Master-Fan Schreef:

een goede JLC memovox voor 1000 euro ??? waar zijn
die te krijgen ?

Is deze goed genoeg?

http://cgi.ebay.fr/Jaeger-LeCoultre-Auth-MEMOVOX-Reveil-60s-Le-Coultre_W0QQitemZ230008772657QQihZ013QQcategoryZ66560QQrdZ1QQcmdZViewItem