Vraag

Per toeval ben ik op deze site terecht gekomen en volg de onderwerpen nu al enige tijd. Omdat ook ik besmet ben geraakt met het horloge virus ben ik weer op zoek naar een nieuw uurwerk.

Het zou moeten gaan worden een Baume & Mercier Classima executives XL of een Meistersinger automaat.

Wat zouden jullie doen?

Iemand nog tips, op en of aanmerkingen?

Ik hoor graag van jullie.

Mijn voorkeur gaat uit naar BM

succes

ik zou ook voor de BM gaan.

bm!

Waarom dan de BM en niet de meistersinger?

k zou zelf voor de Meistersinger gaan, alleen wlk model? Ik zou dan trouwns oo liever handwinder hebben en de 1wijzer versie.

Mischien dat je met plaatjes ook wat meer duidlijk kan maken en waarom je juist voor deze 2 kiest. Wat trekt je aan in de BM of juist in de MS?

JW

BM veel chiquer.

Ben het met spreker eens. Ik ben een leek op het gebied van hedendaagse horloges, maar was gewoon nieuwsgierig en heb de sites nagelopen m.b.t. de gewenste modellen.

Ik ga ook voor de BM Classima Executives lijn. Wat een uitstraling!

De Meistersingers komen wat goedkoop over, ten onrechte natuurlijk, maar toch. Lijken me goede Duits (?) degelijke tijdmeters, maar dat is het dan.

Ik ben op zoek naar een horloge tot ongeveer 1000.00 euro (liefst nieuw). Het moet een automaat zijn met een tijdloze uitstraling. Ik ben namelijk al in het bezit van enkele wat meer moderne horloge’s. Wat ik van de Meistersinger (scrypto met zwart band en ivoor kleurige wijzerplaat)) erg bijzonder vind is het doorzichtige uurwerk. De totale uitstraling van de BM spreekt mij erg aan (ik heb echter al een BM serie capeland met stalenband).

Hebben jullie anders nog een optie voor een ander model (automaat) tot 1000.00 euro met een tijdloze uitstraling?

Ik hoor graag van jullie.