Vraag?

Ik wil graag een duikers horloge kopen, quarts of automaat 10 Atm en saffierglas.
Heb niet zoveel geld, dus wie heeft een tip voor een goedkoop goed horloge.
Mag eventueel ook 2e hands.

Dit soort http://wereldhorloges.nl/wereld_details/2701 trekt mij het meest.
Hij heeft weliswaar geen saffierglas, maar verder is alles goed.
Of is het merk J.Spring ook een “plakmerk”

Alvast bedankt,
Bas.

Tja kijk eens op het verkoopgedeelte. Ik heb deze voor je. Nieuw voor een tweedehans prijs. En een echte duiker voor 90 euro inclusief verzending. http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,103235

Dank je Dreski.

Het is absoluut wel mijn model en uiterlijk.
Maar ik heb iets tegen het merk, sorry!

Heb je geen andere?
Met mijn 3 belangrijke “eisen”?

  • Duikers horloge.
  • 10 Atm of meer.
  • Saffierglas.

Ik heb zelf geen ervaring met J. Springs, maar gebruik de zoekfunctie eens. Geef Springs in als zoekterm en vink ‘alle datums’ aan.
Lijkt me geen slechte koop, maar ik denk dat je met de Citizen van Dreski iets meer waar voor je geld krijgt.
Saffierglas zal niet lukken voor 100 euro. Bij Seiko krijg je hardlex glas. Dat is mineraalglas met een extra geharde laag. Iets meer krasbestendig dan gewoon mineraalglas.

J. Spring is een Seiko. Die jij mooi vindt lijkt enorm op de Orient Mako, en dat is 51% Seiko :wink:

Voor de saffier-wens kun je natuurlijk ook naderhand shoppen.
Ik heb zelf de skx033 en 031 die met hardlex zijn, maar waar ik saffier in kan plaatsen. Alleen ben je dan niet voor 100 euro geholpen.

Een duiker met saffier is sowieso niet eenvoudig te vinden, want die worden “normaal” niet met saffier uitgerust. Saffier schijnt eerder te barsten dan mineraal, dus er wordt meestal voor het meer krasgevoelige mineraal gekozen door de fabrikanten.

Bass One Schreef:

Dank je Dreski.

Het is absoluut wel mijn model en uiterlijk.
Maar ik heb iets tegen het merk, sorry!

Heb je geen andere?
Met mijn 3 belangrijke “eisen”?

  • Duikers horloge.
  • 10 Atm of meer.
  • Saffierglas.

Ik heb helaas geen winkel. :wink: Ik ben wel benieuwd welke merken je wel aanspreken.
Ik heb zelf nog deze. Is wel een quartz. Maar ik verkoop hem niet. Is veel te mooi op de Natoband.

Bass One Schreef:

Dank je Dreski.

Het is absoluut wel mijn model en uiterlijk.
Maar ik heb iets tegen het merk, sorry!

Heb je geen andere?
Met mijn 3 belangrijke “eisen”?

  • Duikers horloge.
  • 10 Atm of meer.
  • Saffierglas.

Ik heb jou even een PB verzonden. :slight_smile:

Hoi Robbie,

Dank je voor reactie.
Dat met dat saffierglas ben ik niet helemaal met je eens.
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuw horloge ben ik aardig veel duikerhorloges tegen gekomen met saffierglas de goedkoopste ongeveer €160,-
Dat van dat barsten is echter wel nieuw voor me.
Maar waarom zit er dan bijvoorbeeld in mijn Breitling waterdicht tot 1,5 Km wél saffierglas?

Groeten,
Bas.

Jaap-Wim Schreef:

Bass One Schreef:


Dank je Dreski.

Het is absoluut wel mijn model en uiterlijk.
Maar ik heb iets tegen het merk, sorry!

Heb je geen andere?
Met mijn 3 belangrijke “eisen”?

  • Duikers horloge.
  • 10 Atm of meer.
  • Saffierglas.

Ik heb jou even een PB verzonden. :slight_smile:

Maar je hoeft natuurlijk niet te beantwoorden hoor. Ik bedoel, waarom zou je?

Heb je mij een PB gestuurd? Ik heb niets ontvangen.

Jaap-Wim Schreef:

Jaap-Wim Schreef:


Bass One Schreef:



Dank je Dreski.

Het is absoluut wel mijn model en uiterlijk.
Maar ik heb iets tegen het merk, sorry!

Heb je geen andere?
Met mijn 3 belangrijke “eisen”?

  • Duikers horloge.
  • 10 Atm of meer.
  • Saffierglas.

Ik heb jou even een PB verzonden. :slight_smile:

Maar je hoeft natuurlijk niet te beantwoorden
hoor. Ik bedoel, waarom zou je?

Duurdere horloges worden vaak voorzien van safierglas omdat het een bepaalde meerwaarde geeft. Voor de prijs die de koper betaalt, verwacht hij het gewoon. En met jouw Breitling kan (of kon) je natuurlijk best duiken, maar hij was er niet echt voor bedoeld.

Oké vreugd2,

Dat van die meerwaarde snap ik.
Maar wat jij dus eigenlijk verteld is dat mijn Breitling geen duikerhorloge is.
Waar is hij dan voor bedoeld, afgezien om te kijken hoe laat het is.
Ben dan wel geen duiker en lig er eigenlijk alleen maar mee in bad, maar was toch tijdens de koop in de volle veronderstelling een duikerhorloge gekocht te hebben.

Groeten,
Bas.

Ik denk dat het ook met de dikte van het saffierglas heeft te maken. En als jouw Breitling zegt dat hij 200 meter diep kan kun je er ook op rekenen dat dit gaat zonder dat je glas barst.

Sorry Dreski,

Even een correctie mijn Breitling is om precies te zijn waterdicht tot 5000ft/1524 m.
En de dikte is 4 mm.

"Dat met dat saffierglas ben ik niet helemaal met je eens. "

Het is niet mijn mening, ik lepel het gewoon op uit een artikel.
Ik zet niet voor niets saffier in duikers. Het is gewoon mooier.

Thx…

Helemaal met je eens Robbie, het is gewoon mooier.
Mag ik je vragen waar dat artikel staat?
Wil ik graag lezen.

Tja, waarom zijn wat wij duikhorloges noemen dat eigenlijk niet? Je zult weinig beroepsduikers tegenkomen die tijdens hun werk met een peperdure Rolex of Breitling de diepte in gaan. Laten we het zo zeggen: het ontwerp is ooit ontleend aan iets wat als duikhorloge bedoeld was. Een ‘echt’ duikhorloge is meer een soort computer waarop van alles af te lezen en in te stellen is. Misschien is er een duiker onder ons die daar iets meer over kan vertellen. Het schijnt dat duikers soms wel een mechanisch horloge (dat uiteraard goed waterdicht is) als back-up gebruiken. Wij liefhebbers houden gewoon van het ontwerp. Net zoals we van Fliegers houden, waar je ook zelden een piloot tijdens het uitoefenen van zijn beroep mee zult zien.