Vraagje aan de brass/brons ervaringsdeskundigen

Onderzeeërs zijn van grijs staal toch?

Si señor

Dank je Ide :wink:

1 like

en nog eentje dan …

2 likes

Brons wordt gegoten. Ik zie je nog geen onderzeeer gieten.

1 like

Heb je details? Maten, gro(o)t(t)e boebies, huidskleur.

1 like

Maakt dat verschil?

Voor Gobert wel. Die is zelf een stevige Surinamer.

Gobert is geen surinamer. Maar een donkere huid staat nog altijd op de wish list. Dan wel ik combinatie met forse boebies en volle lippen :sunglasses:

1 like

Oh dat dacht ik. Omdat je niet graag met de trein reist.

1 like

Waarom zou ik met de trein reizen? Heb hier een aantal auto’s staan, wat motorfietsen en een MTB.

Ja ik zou dat ook niet doen maar volgens sommigen is dat een goed idee. :upside_down_face:

Met al die zweterige figuren om je heen?

Goor hè.

Uitsluitend mijn stemgeluid is donkerbrons

Sommigen lopen zelfs bij deze temperatuur de hele week in dezelfde kleren.

1 like

Nagtegaeltje van de bingeaux :kissing_heart:

1 like

Brass is engels voor messing wat niet te vergelijken is met brons.
Indien brons in de maritieme sector gebruikt wordt dan is dat bij voorkeur zinkarm of zinkvrij brons ook wel Rg5 en Rg10
Oxidatie vind plaats door onder andere zuurstof. Zie het als een vorm van verbrandingsproces. Meeste oxidatie vind plaats door edelheidsverschil waarbij er galvanische corrosie optreed.
Chloordampen zijn erger dan chloorhoudend zwembadwater.
Roestvaststaal wordt door chloordampen op den duur weg gevreten. In zwembaden zie je derhalve dan ook veel houten dakspanten. Jaren geleden is er nog een ongeluk in een zwembad geweest waarbij het e.a naar bewneden kwam doordat de metalen bevestigingsmiddelen weg gevreten waren door de chloordampen

Messing zal onder invloed van zeewater en zuurstof oxideren maar e.a. Is afhankelijk van de messing legering. En ook Al komt je horloge glimmend te voorschijn na nodige zwemwerk op den duur zal hij weer oxideren.
Er overheen piesen wil ook wel helpen alhoewel dat nu ook weer niet echt aan te raden is op het strand…

4 likes

Je trekt wel veel bekijks. :smile:

2 likes

Ah eindelijk iemand die er kaas van gegeten heeft :+1:

1 like